על רקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן במפרץ: מפקד חיל הים באיראן, האדמירל חסין חאנזאדי, המעיט בכוונות האמריקאים ששיגרו צי למפרץ הפרסי. "מדובר בהצגות", אמר חאנזאדי. "הנוכחות של הכוח הימי האמריקאי הגיעה אל סופה, ועליה לעזוב את האזור", איים והדגיש: "אנו אומרים לעם האיראני שאנחנו מוכנים למלחמה".



מפקד חיל היבשה בצפון מערב איראן, הגנרל עלי חאג'ילו, הודיע כי הצבא באזור פרוס ומוכן כדי לשמור על המדינה ולסייע לאוכלוסייה האזרחית.


ראש הרשות השופטת באיראן, האייתוללה איברהים ראיסי, הדגיש את עמדת ארצו הדוחה את המשא ומתן או את הכניסה לעימות עם המזימות של האויבים. "עלינו לפעול לפי עיקרון ההתנגדות", אמר ראיסי. "צריך ללמוד מההתנגדות בתימן וההתנגדות בפלסטין כדי לסכל את האיומים והמזימות של האויבים".



בינתיים, משרד החוץ הרוסי הודיע כי "לאיראן יש את הזכות להשעות באופן חלקי את התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין". שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר בתום פגישה עם עמיתו הסיני, כי אמברגו הנפט שהטילה וושינגטון על איראן אינו לגיטימי. לדבריו, "הודגש שהסנקציות על ייצוא הנפט האיראני אינן לגיטימיות".



בתוך כך דווח, כי שתי מכליות נפט סעודיות וכלי שיט נורווגי הותקפו אתמול בנמל האמירויות הסמוך לחוף המזרחי שליד נסיכות פוג'יירה וכן למצר הורמוז, אחד מקווי אספקת הנפט ונתיבי השיט העמוסים בעולם. סעודיה הודיעה כי שניים מכלי השיט הם סעודיים, וציינה כי  מדובר ב"ניסיון לערער את הביטחון בקווי אספקת הנפט הגולמי".



עוד דווח, כי היקף החבלה בכלי השיט אינו ברור. שר האנרגיה הסעודי, ח'אלד אל-פאלח, אמר כי שתי מכליות הנפט של הממלכה, כולל אחת שנשאה מאוחר יותר נפט גולמי לארצות הברית, ספגו "נזק משמעותי". עם זאת, דיווח מ "סקיי ניוז ארביה", טען כי המכלית הסעודית "אל-מרזוקו" נצפתה ללא כל נזק. אתמול גינה משרד החוץ של האמירויות את הפגיעה בספינות המסחריות על גבול המים הטריטוריאליים וכינה זאת "התפתחות מסוכנת". 



כזכור, על רקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן בעקבות הטלת הסנקציות האמריקאיות האחרונות, איש הדת האיראני האייתוללה יוסף טבטאחי נג'אד התייחס לנושאת המטוסים "אברהם לינקולן", שנשלחה למפרץ הפרסי ואמר בדרשה שנשא כי "צי המיליארד שלהם יכול להיות מושמד בטיל אחד". כמו כן, לפי דיווח בסוכנות איסנ"א האיראנית, נושאת המטוסים, שהוצבה במזרח התיכון על ידי ממשל טראמפ, חלפה שלשום בתעלת סואץ.