לאחר טקס הפתיחה הנוצץ של אירוויזיון 2019 שהתקיים שלשום על השטיח הכתום ברחבת הבימה בתל אביב, התחילה העיר להעלות הילוך לקראת חצי הגמר הראשון של התחרות, שיתקיים הערב בשעה 22:00 בגני התערוכה ויועבר בשידור ישיר בערוץ כאן 11. במסגרת חצי הגמר יתחרו 17 מתוך 41 המדינות המשתתפות, כאשר רק עשר מהן יעלו לגמר הגדול. אל דאגה, מקומה של ישראל בגמר מובטח אוטומטית בשל הזכייה של נטע ברזילי בשנה שעברה. מחר, בחצי הגמר הראשון, תוקרן כדקה מ־Home, שירו של הנציג הישראלי קובי מרימי.



אתמול קיימה ברזילי את החזרה הראשונה שלה, יממה לפני שתעלה על במת חצי גמר האירוויזיון ותבצע בביצוע מיוחד את TOY. עם עלייתה לבמה, התבקשה ברזילי לעצור ולהתחיל מחדש בשל תקלה טכנית שקשורה לחשמל. התקלה חזרה פעמיים גם בעת הופעתה של הנציגה המקדונית, וזו למעשה הפעם האחרונה שיש אפשרות לתקן תקלות כאלו לפני רגע האמת. אגב, לאחר תיקון התקלה בהופעתה זכתה ברזילי לתשואות הקהל וגנבה את ההצגה. כאמור, בדיוק השבוע היא חוגגת שנה לניצחונה ההיסטורי. 


הצטרפו לשידור החי


התקלות לא היו הדאגה היחידה של מארגני האירוויזיון אתמול, בעת שנודע שטרם נחתם ההסכם עם אחת האטרקציות הבולטות בגמר – אייקונית הפופ מדונה. בשל הגדלת דרישותיה של הזמרת בכחצי מיליון דולר נוספים וסירובה לשיר את Like A Prayer על במת האירוויזיון – הופעתה עדיין לא סגורה סופית. אף שסוכם שתבצע את להיטה המוכר, הזמרת מעוניינת לבצע שני שירים חדשים, למורת רוחם של גורמים בתאגיד השידור הציבורי. אתמול נמסר כי מטוס ובו ציוד הופעה שלה נחת בנתב"ג, מה שעורר גל שמועות חדש ברשתות החברתיות.

ההופעה לא בטוחה. מדונה, צילום: Getty Images
ההופעה לא בטוחה. מדונה, צילום: Getty Images


אמש הופיעו בכפר האירוויזיון שבצ'רלס קלור, שהכניסה אליו חופשית, מאיה בוסקילה ועברי לידר, והלילה צפויים להופיע משתתפי האירוויזיון מדנמרק, משוודיה, מאלבניה, מרומניה ומצ'כיה. בשעה 20:30 צפוי להופיע שם מוש בן ארי, רגע לפני הקרנת חצי הגמר הראשון על מסכי הענק. בשני הערבים שהתקיימו עד כה פקדו את המקום יותר מעשרת אלפים תיירים ומקומיים.

זאת ועוד: החל מהיום ועד יום שבת, יום הגמר, תעמיד חברת המשקאות קרלסברג שלושה אוטובוסים ממותגים שיסיירו חינם בנקודות מרכזיות בתל אביב ויפעלו משעות הצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות. בסוף השבוע הקרוב תעמיד עיריית תל אביב לרשות פוקדי האירוויזיון כ־50 אוטובוסים שיספקו הסעות חינם למופעי האירוויזיון וינועו בין מתחם אקספו בגני התערוכה לבין מסוף הכרמלית, הסמוך לכפר האירוויזיון בפארק צ'רלס קלור.

למרות ההתרגשות וההיערכות הרבה לתחרות, פורסם שלשום בתוכנית "חי בלילה" כי לשני מופעי חצי הגמר של האירוויזיון נותרו אלפי כרטיסים שלא נמכרו, מה שגורר הפסד כלכלי לתאגיד. מתברר כי למרות תחזיות של כ־15 אלף תיירים שהיו צפויים להגיע לארץ, הגיעו עד כה כמחצית ממספר זה בלבד. ההערכה היא שהסיבה לכך נעוצה במחירים המופקעים של הכרטיסים.

בתוך כך נפגע אתמול באורח קשה בראשו נהג כבן 66 מפגיעת עגלת תאורה שנפלה מהמשאית שלו בחניית הפריקה של מתחם האקספו, המשמש את מפיקי התחרות ומשתתפיה. רופא מבית החולים איכילוב, שהוצב מבעוד מועד במרפאה שהוקמה במתחם, העניק לעובד טיפול רפואי ראשוני וצוות מד"א פינה אותו לבית החולים, שם עבר ניתוח נוירוכירורגי. למקום הוזמן חוקר של משרד הרווחה.