באופוזיציה סערו אתמול הרוחות בעקבות סדרת החוקים שהקואליציה מבקשת לקדם בקדנציה הקרובה, וטענו: "נתניהו רוצה לסדר לעצמו כרטיס יציאה מהכלא ולהפוך את ישראל לטורקיה". ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), מקורבו של רה"מ, הבהיר היום (שלישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM אין בכוונת המפלגה לפרק את מערכת המשפט, אך ציין כי יש לרסנו.

"לא צריך להיכנס לשום חרדות, אנחנו לא הולכים לפרק את בית המשפט. בית המשפט יישאר חזק, איתן ויציב אך יהיה קצת יותר מרוסן. תהיה לו כמובן את האפשרות לבקר ולומר את דבריו אך כשזה נוגע להחלטות גורליות שהציבור מצפה מאיתנו לממש, מי שיכריע אלו הציבור ונבחרי העם מהכנסת. זו המטרה", אמר זוהר.
 
האם בגלל שראש הממשלה תחת חקירה ותחת כתבי אישום, המתח מול בית המשפט מגיע לשיאו?
"ממש לא. בקדנציה האחרונה אין ספור החלטות שניסינו להעביר לטובת הציבור, ששלח אותנו אל הכנסת, שהוא הרוב במדינת ישראל, נפסלו בבית המשפט והביאו אותנו לנקודה בה אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות הללו. אחד הדברים המוגזמים שקרו היה פסילתו של מיכאל בן ארי לצד אישורו של עופר כסיף. כשאנחנו מדברים על דמוקרטיה אנחנו מדברים על רצון של אנשים לייצג את העם, קיצוניים או לא".

בסוף הכל זה עניין של נימוקים. אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט עשה זאת על סמך דעות פוליטיות. 
"בסופו של יום מסתבר, אם אנחנו עושים מאזן מסוים, שהרוב המוחלט של החלטות בית המשפט העליון נטו שמאלה".

תוכל לתת דוגמה נוספת?
"כמובן. כל ההחלטות בנוגע להתיישבות בארץ ישראל נפלו לצד השמאלי של המפה".

מה לגבי חוק החסינות של ראש הממשלה?
"אני מגדיר את עצמי כמישהו מאוד בכיר בקואליציה וראש הממשלה עד לרגע זה לא דיבר איתי על חוק החסינות. אני בזמנו מאוד רציתי להעביר את חוק החסינות וראש הממשלה סירב. כעת הבאתי את החוק שוב ואני מתכוון להתעקש עליו אך אם ראש הממשלה יסרב שוב – לא יהיה חוק. אני מעריך שהחוק הזה דרוש, בדיוק כמו פסקת ההתגברות על מנת להבטיח שמה שהרוב רוצה אכן יקרה, בניגוד למיעוט שכל הזמן כופה עלינו את דעתו. לא יכול להיות שתהיה רדיפה פוליטית על ידי אנשים שלא נבחרו על ידי העם. אנשים יאיימו על ראש הממשלה ויאמרו שאם ימנה את יריב לוין לשר המשפטים מובטחת לו עוד שנת מאסר. לאן הגענו? איך אנחנו, המחוקקים, יכולים לתפקד ללא חשש?"

בוא לא נתייחס לכל אמירה של כל עיתונאי.
"אלו אמירות חמורות ומדאיגות. העיתונאים הללו יודעים היטב על מה מדברים בתוך הפרקליטות, יש להם שיח פורה עם אנשי הפרקליטות והמשטרה ואמירות מהסוג הזה לא פרחו משום מקום אלא הם שמעו אותם והוציאו אותם לאוויר העולם כדי שהאנשים יקבלו את המסר. במקרה הזה, ראש הממשלה ונבחרי הציבור".

צריך להתייחס לדברים שעשה ראש הממשלה לגופו של עניין. מה יש בתיקים, בחקירות, מה ראוי ולא ראוי להציג. לא הייתי מערבת בין פוליטיקה למשפט מכל כיוון.
"מה יש בתיקים הללו? בתיקים הללו יש בצע כסף? שוחד כלכלי לראש הממשלה או יחסי תקשורת – פוליטיקה כשפעם ראשונה במדינה קבעו עליהם רף עבירות שוחד. פעם ראשונה, לכבוד ראש הממשלה, חברים, מה שקורה פה חוצה את כל הגבולות".

יחסי תקשורת – פוליטיקה הם יחסים מורכבים. מה שאתה לא מציין בדבריך זה את עניין הסיגרים והשמפניות.
"באותה נשימה אני שואל, אם יעבור חוק החסינות והנושא יגיע לדיונה של ועדת הכנסת, האם נושא הסיגרים והשמפניות ויקבל חסינות. יכול להיות שכן ויכול להיות שלא".


אם האוזן שלי חדה מספיק אתה נותן כאן כותרת. כל נושא יחסי תקשורת – פוליטיקה זו סוגייה אחת ונושא הסיגרים והשמפניות זו סוגייה אחרת.
"האוזן החדה שלך זיהתה את זה שאמרתי שגם אם יעבור חוק החסינות ונושאים יגיעו לוועדת הכנסת הם ידונו ברצינות ובהתאם לנתונים ולא באופן שרירותי, כשכל סוגיה תידון לגופה. בסופו של דבר אנחנו רוצים לדעת שסעיפי חוק החסינות יתממשו".
 
ואיך אתם יודעים שכל חברי הליכוד יצביעו בעד?
"איננו יודעים, אנחנו מקווים שיצביעו בעד החוק. אני חושב שכל חברות הקואליציה, כמעט ללא יוצא מן הכלל, יצביעו בעד החוק הזה ואני חושב שאנשים מבינים שנבחר ציבור צריך את הביטחון הבסיסי לדעת שלא רודפים אותו פוליטית ולא מנסים לטרפד את העמדות שלו כי הן לא תואמות למישהו שנמצא בצד השני שהמפה הפוליטית".

לסיום, תרצה להיות יו"ר הקואליציה?
"אני מאוד מקווה שזה יקרה. זה בסופו של דבר ההחלטה של ראש הממשלה. אני מאוד מקווה שיחליט שכן. תצטרכו לשאול אותו בנושא".