רגע לפני שהם עולים על הבמה הגדולה בעולם, נציגי המדינות השונות בתחרות האירוויזיון חשפו בפני "מעריב אונליין" את כישורי השירה שלהם - בעברית. אירוע "השטיח הכתום", קבלת הפנים הרשמית של אירוויזיון 2019, התקיים ביום ראשון בכיכר הבימה בתל אביב, והמשלחות מאירופה חשפו בו את התחושות שלהם עם ביקורם בישראל, את היחסים בין המשתתפים וגם ניסו לזמזם כמה שירים ישראלים.

המשלחות ניסו לבצע שירים ישראלים, נציגות פולין שרו את "תל אביב" של עומר אדם, נציגי מונטנגרו וסרביה בחרו לשיר את "גולדן בוי" של נדב גדג', נציגת קפיריסין ביצעה את השיר "דיווה" של דנה אינטרנשיונל, ורקה סרדוצ'קה מאוקראינה שרה את "טוי" של נטע ברזילי, נציגי צ'כיה שרו את "באסה סבבה" של נטע ברזילי ונציגת יוון שרה את "הללויה" של להקת חלב ודבר מבלי להכיר את המילים.

איך אתם מרגישים בישראל?
טאמטה, נציגת קפריסין: "אני מרגישה בבית ותודה לכם על זה. אני ממש מאוהבת בישראלים, הם מתוקים והם חמים כמו האנשים בקפריסין, גאורגיה ויוון, יש לנו משהו במשותף".

ורקה סרדוצ'קה, מלכת הדראג מאוקראינה שמופיעה בחלק האמנותי: "נחתנו בשבת, אמרתי שנלך לעשות קניות ב-Hַ&M וזארה. שבת! הכל סגור. הסתובבנו כמו טיפשות בקניון שלכם וחיכינו ל-9 בערב עד שפתחו לנו".

קתרין דוסקה, נציגת יוון סיפרה כי לא הספיקה לראות הרבה מישראל ("הייתי תקועה בבועת האירוויזיון הקטנה שלי ועבדתי מאוד קשה"), לעומתה בילאל חסאני, נציג צרפת ואחד המתמודדים במדוברים בתחרות השנה הוסיף: "אני עושה סיבוב על החוף מדי בוקר. יש רצועת חוף ליד המלון, יש לנו גישה לחלק הזה. אני עושה סיבוב ליד המים ואז הולך לחזרות".

על היחסים בין המשלחות סיפרו חברי להקת "D mol", נציגי מונטנגרו: "יש לנו קבוצת ווטסאפ, אנחנו מאוד קרובים. זה מצחיק". להקת "לייק מלאווי", נציגי צ'כיה שהגיעו לשטיח הכתום במצב רוח מרומם הוסיפו בצחוק: "יש הרבה מתיחויות וריבים. אנחנו  בדרך כלל בועטים אחד לשני בביצים, ישר בביצים".