ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס היום (שלישי) לסוגיות העומדות בלב המשא ומתן הקואליציוני ותקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בראיון בכאן ב' אמר גפני: "אני לא יכול להבין את האיש הזה, הוא רוצה לנהל את המדינה עם חמישה מנדטים, הוא לא מבין איך מתנהלת מדינה". מלבד זאת, הוא אישר כי הישיבה שהייתה אמורה להתקיים בין ראשי המפלגה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא תיערך הערב.  



תהיה פגישה עם נתניהו?
"יש שינויים, היום בערב נקבל החלטות אצלנו, ואחר כך נראה איך ממשיכים את המשא ומתן. אתמול אני וליצמן ישבנו עם נתניהו, על פי הזמנתו. לא ביטלנו את הישיבה, יש תהליך שהוא תהליך טכני ואנחנו מקיימים דיון אצלנו הערב". 
באילו נושאים יש עדיין מחלוקות?
"שום דבר עדיין לא נסגר, גם בחקיקה של נושאי דת ומדינה ובערכים שונים שעומדים על סדר היום. דווקא, אנחנו בדיבורים עם הליכוד וראש הממשלה, זה לא שיש איזשהו נתק, להפך". 

מה לגבי חוק הגיוס?
"אנחנו הולכים באותה דרך, להערכתי אנחנו באותה דעה עם איחוד מפלגות הימין. הנושא העקרוני הוא שמי שמצהיר כי 'תורתו אומנותו' לא צריך להתגייס. אנחנו רוצים שהתוצאה תהיה התוצאה הזו". 
 
גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ליברמן רוצה בדיוק ההפך.
"אני לא יכול להבין את האיש הזה, זה פשוט לא ייאמן. הוא רוצה לנהל את המדינה עם החמישה מנדטים. אנחנו רוצים את ראשות ועדת הפנים למשל, למה שהוא יהיה? יש פה סוג משא ומתן שלא הכרנו מעולם, כאילו שהוא בעל הבית. האיש לא מבין איך מתנהלת המדינה. לא תשב בממשלה וגם לא תמליץ על גנץ? איזה מן דבר זה? בוודאות לא יהיה שינוי בגיוס". 
על הקריאות להגבלת כוחו של בית המשפט, הוסיף: "הכנסת מקבלת החלטות פעם אחר פעם בנושאים מצפוניים, ובית המשפט פעם אחר פעם מבטל את זה. אין איזונים כרגע. יש פעמים שבהם חברי כנסת רבים תומכים בחוק מסוים, וביהמ"ש אומר שזה לא בסדר, והכנסת צריכה ברוב קולות לקבל החלטה בנושא - זה נקרא איזונים. אבל מה שקרה זה שיושבים שופטים בבית המשפט העליון והם מחליטים, ואין עוררין על דבריהם". 
נח לך שאנשים שחשודים בפלילים עוסקים בזה?
"בעבר הייתה חסינות לחברי הכנסת ובג"ץ היה יכול להסיר את החסינות, וזה השתנה. אם מישהו רוצה להשיב את המצב לקדמותו אנחנו כנראה נסכים. אבל לא הגענו לזה". 
ליצמן גם חשוד בפרשה חדשה.
"אני מכיר אותו הרבה שנים, הוא איש נקי כפיים. מבחינתי, אין ספק כאן. הוא חשוד בזה שהוא עזר למישהו, אני לא מכיר את הפרטים, אבל חזקה עליו שהוא איש נקי כפיים ואני מקווה שכך באמת יתברר".