תקדים משפטי: הפרקליטות הגישה היום (שלישי) לראשונה כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות, נגד רוכב אופניים חשמלי שדרס למוות הולך רגל שעבר במעבר חציה. המקרה אירע לפני שנה וחצי, באוקטובר 2017, כשמשה לוי, תושב חדרה בן 54, רכב על אופניו ברחוב רמב"ם בעיר במהירות של 24 קמ"ש. 


באותה העת בצומת הרחובות רמב"ם ולבזובסקי עמד המנוח פיוטר אלפייב, בן 89, על שפת המדרכה והחל בחציית הכביש במעבר החציה ממזרח למערב ומימין לשמאל בכיוון רכיבת הנאשם. 



לאחר שחצה המנוח מרחק של כשני מטרים במעבר החציה ועל אף שיכול הנאשם והיה צריך להבחין בו, המשיך ברכיבה רציפה, בלא שהאט ממהירות רכיבתו ופגע עם האופניים במנוח, אשר נפל ונחבל. כתוצאה מכך נפגע המנוח ונגרמו לו שברים בגולגולת ודימום מוחי. כעבור כשבועיים מת אלפייב מפצעיו בבית החולים כתוצאה מהתדרדרות במצבו עקב פציעתו בתאונה. 



לדברי הפרקליטות, התאונה ומותו של המנוח נגרמו בשל נהיגתו הרשלנית של הנאשם, אשר התבטאה בכך שלא היה ער למתרחש בדרך בכיוון נסיעתו; לא האט ממהירות נסיעתו עד כדי עצירה בהתקרבו למעבר חציה, מקום בו עמד אדם על שפת המדרכה לפני מעבר החציה; לא הבחין בחציית המנוח את הכביש, על אף שיכול וחייב היה להבחין בה; נהג בקלות ראש, ברשלנות ובחוסר זהירות ולא כפי שנהג מן הישוב היה נוהג בנסיבות העניין.