העובדים לא יפוטרו: הבוקר (שני) גובש הסדר למפעל "פיניציה" בירוחם, בהיקף של כ-15 מיליון שקלים, במסגרתו התחייבה החברה לביטחון תעסוקתי לעובדים בחמש השנים הקרובות, וכן תיפתח בפני החברה האפשרות להתמודד במסלולי פיריון במסגרת תוכניות ההשקעות המתוכננת של החברה.



מפעל פניציה בירוחם, שהוקם בשנת 1934 ומייצר מכלי זכוכיות לתעשיית המשקאות והמזון בארץ ובחו"ל, נמצא מזה מספר שבועות בסכנת סגירה, זאת לאחר שחסידות גור חידשה את חרם הצרכנים על פניציה, והעבירה הנחיה לרשתות השיווק ובעלי יקבים שלא לקנות מהמפעל בקבוקי זכוכית. הטענה של ראשי חסידות גור היא שיש להחרים את מוצרי המפעל היות ולא ניתן לעצור את פעילות התנורים בו, ואלו ממשיכים לעבוד גם בשבת. 
ראשת מועצת ירוחם, טל אוחנה ציינה: "כולנו מחויבים ליציבות הכלכלית חברתית של הישוב. יש לנו כרגע פתרונות מגוונים שיתנו מענה מיידי ועתה אנו עם הפנים קדימה, שיפור התעשייה, התעסוקה והשכר של העובדות והעובדים בטווח הארוך".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן הוסיף: "פיתוח הכלכלה והתעסוקה בפריפריה הנו חובתה הכלכלית והחברתית של הממשלה. אנו מביאים היום מענה חשוב לתושבי הנגב המזרחי ונמשיך לעודד ולתמרץ יזמים ותעשיינים, להשקיע באזור. התעשייה היא מכפיל כוח, כאשר בנוסף על יצירת תעסוקה והכנסה באופן ישיר, היא מייצרת מעגלי צמיחה ופעילות כלכלית שממריצה את האזור כולו. נמשיך לעמוד לצד תושבי הדרום לצמצום פערים ולפיתוח האזור".

ואולם, מהנהלת פניציה ירוחם נמסר: "אנו מודים לשר הכלכלה מר אלי כהן, מנכ״ל משרדו שי רינסקי ומנהל מרכז השקעות מר נחום איצקוביץ ולראשי הערים ירוחם ודימונה על הסיוע הצמוד והתמיכה אותה אנו מקבלים. מדובר באישור אי החזרת מענק שניתן לפניציה ממרכז ההשקעות על תכנית שהוגשה כבר ב-2010, צעד מוערך המסייע להמשך קיומה ולפעילותה של פניציה בירוחם. עם זאת יודגש כי לצערנו לא הושג עדיין הסדר בסוגיית השבת מול חסידות גור וזאת למרות המתווים הרבים שהוצעו והמאמצים הרבים המושקעים בעניין, גם כאן אנו פועלים ללא לאות עם כלל הגורמים למציאת המתווה המתאים לכל הצדדים וכן בסיוע שר הכלכלה וצוות משרדו".