בשבועיים האחרונים נחשפו ב"מעריב" מספר מקרים של הזנחה בגנים העירוניים והפרטיים על ידי הצוותים. בין היתר, פורסם מקרה חמור, שבו גננת החשודה באלימות כלפי ילדים החלה לעבוד בגן בעיר אחרת, אף שחקירה בעניינה עדיין מתנהלת.



בתגובה, הזהירו אתמול ארגונים למען ילדים כי אם המצב לא ישתנה הם יובילו לשינוי החקיקה. זאת, למרות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות מגיל לידה עד גיל 3 שייכנס לתוקפו בספטמבר הקרוב, וחוק המצלמות במעונות היום ובפעוטונים שיחל בספטמבר 2020.



במועצה לשלום הילד אמרו: "אין הסבר שמניח את הדעת לכך שגננת שמתנהלת כנגדה חקירה בגין אלימות כלפי ילדים בגן אחד תעבור לעבוד עם ילדים בגן אחר. ברגע שיש ראיות לפגיעה בילדים על ידי גננת, היא צריכה להיות מושעית מתפקידה לאלתר מבלי שתהיה לה אפשרות לעבוד עם ילדים בגן אחר".



עוד הסבירו גורמים במועצה: "מקרים דומים הגיעו לפתחה של המועצה לשלום הילד. אחרי שגילינו כי לא קיים היום למעשה מנגנון שמבטיח הגנה מספקת לילדים מפני הישנות מקרים מהסוג הזה, התחלנו לפעול בנושא. אנו פועלים כעת מול אגף המשמעת במשרד החינוך, נציבות שירות המדינה, משטרת ישראל והפרקליטות, כדי שהמצב הבלתי נתפס הזה יתוקן לאלתר. ככל שפעולות אלה לא יובילו לשינוי הנדרש, תיזום המועצה תיקון חקיקה שישים קץ למצב הבלתי מתקבל על הדעת הזה".