היסטוריה בארצות הברית: ה-SEC, רשות ניירות הערך האמריקאית, אישרה את הקמתה של בורסת ניירות ערך חדשה. הבורסה, שתוקם בסן פרנסיסקו, תיקרא  LONG TERM STOCK EXCHANG (LTSE), והיא אמורה להתחיל לפעול בסוף השנה. הפעם האחרונה שה-SEC אישרה הקמת בורסה חדשה היתה ב-1971, כשניתן אישור להקמת בורסת NASDAQ.



הקמת הבורסה בסן פרנסיסקו היא למעשה חזרה לחוף המערבי לראשונה מאז 2001. הבורסה האחרונה שפעלה בסן פרנסיסקו הוקמה ב-1882, אולם, כאמור, היא נסגרה בתחילת המילניום, בעיקר בשל הכנסת שיטות מסחר אלקטרוניות שהפכה את המיקום הפיזי של הבורסה למיותרת במידת מה ובהדרגה הפעילות עברה לניו יורק.



הבורסה של ניו יורק, ה-NYSE, שהוקמה בשנת 1792 והיא הגדולה בעולם עם שווי שוק של החברות הרשומות בה של 30 טריליון דולר . בניו יורק יש בורסה נוספת NASDQ שהוקמה בשנת 1971 והיא השנייה בגודלה בעולתם על פי שווי שוק עם מעל 10 טריליון דולר. 



אז מדוע קמה בורסה חדשה במערב ארה"ב? ההיגיון מאחרוי המהלך הוא ככל הנראה קונספציה חדשה. ברשות ניירות הערך של ארה"ב הסבירו את מתן האישור "בצורך בקמת בורסה שתתמקד בחברות שיותר ממוקדות בצמיחה ופחות בעשיית רווחים".



אחת ההשערות לגבי המהלך, הוא שהבורסה החדשה תהיה הראשונה שתסחר במטבעות וירטואליים, זאת משום שאחד היזמים שלה הוא מארק אנדריסן, דמות מרכזית בעולם הטכנולוגי העולמי שמושקע עמוק בעולם של המטבעות הווירטואליים. אחד אנשים שצפויים לתפוס עמדה בכירה בבורסה החדשה, הוא זוראן פרקוב, שהיה בכיר בבורסת נסדא"ק, שצוטט כאומר כי "אנחנו מקבלים בברכה את האישור של ה-SEC, שמקדם את הדרך שבא אנחנו רואים את החברות הבורסאיות העתידיות כשואפות לבנות את עסקיהן וליצור ערך לבעלי המניות לשנים רבות בעתיד, ובורסה שתסחר גם בטכנולוגיות הכי חדשות".



המשקיעים גם סבורים שלמרות החידושים הטכנולוגיים במסחר אלקטרוני ואינטרנטי, קרבתה של הבורסה לעמק הסיליקון שממוקם באזור סן פרנסיסקו, תמשוך אליו חברות טכנולוגיות במיוחד אלו הממוקמות בעמק הסיליקון. הם ככל הנראה מאמינים במיזם, משום שהקמת בורסה חדשה מחייבת השקעות של עשרות מילוני דולרים.