מפלגת הלייבור באוסטרליה, שמובילה במדגמים לקראת הבחירות שייערכו במדינה ביום שבת, הבטיחה לבטל את ההכרה האוסטרלית במערב ירושלים כבירת ישראל. מסקר שנערך עבור The Australian, עולה כי המירוץ בין המפלגות צמוד, כאשר נכון לימים האחרונים מפלגת הלייבור זוכה ל-51 מושבים לעומת 49 לליברלים. 

 
הוועד המנהל של יהדות אוסטרליה (ECAJ) פרסם אתמול רשימה של תשובות שהמפלגות השונות סיפקו לנושאים בעלי חשיבות לקהילה היהודית באוסטרליה. 
 
בתשובה לשאלה בנושא ירושלים, ענו בלייבור: "אנחנו תומכים בתפיסה הרווחת של הקהילה הבינלאומית, לפיה עתיד ירושלים צריך להיות מוכרע על ידי הצדדים, כחלק מהסדר שלום ביניהם. לכן, המפלגה אינה תומכת בהכרה חד צדדית בירושלים כבירת ישראל, ואם תהיה המפלגה הגדולה בממשלה היא תבטל את ההחלטה הזו". 
 
מוריסון. צילום: רויטרס
מוריסון. צילום: רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הכיר בדצמבר בירושלים המערבית כבירת ישראל, לאחר שאמר כי הוא "פתוח לרעיון להזיז את השגרירות האוסטרלית לירושלים". 
 
בלייבור כינו את הצעד של מוריסון "מעשה מביש, שקשור  לאינטרס הפוליטי הפנימי שלו, ולא לאינטרס הלאומי. הוא החליט לשנות מדיניות חוץ ארוכת שנים בניסיון ציני לזכות בקולות". עוד ציינו בלייבור כי מדובר ב"טקטיקה פוליטית נואשת".