חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן) נשא היום (שלישי) את נאום הבכורה שלו במשכן. במהלכו אמר: "היום קיבלנו דוגמה איך לחץ פוליטי וציבורי יכולים להשפיע על ראש הממשלה, וראינו כיצד הוא ועורכי דינו התקפלו מהפארסה המגוחכת בעניין נושא שכר הטרחה ומועד השימוע". הוא הוסיף כי "מחויבותה של כחול לבן יחד עם האופוזיציה לוודא שראש הממשלה נתניהו לא יצליח להעביר את חבילת החוקים האנטי דמוקרטים שלו, וליצור לעצמו עיר מקלט".
"אני פונה מכאן גם לחבריי בקואליציה, אל תאפשרו בהסכמים הקואליציוניים חסינות לחשודים בפלילים, אף אדם אינו מעל החוק. אף אדם. גם אם הוא ראש הממשלה. ההיסטוריה תשפוט את התנהגותכם ואת בחירתכם בעת הזו", אמר אשכנזי, "זהו גם מבחנכם, לא הכל פוליטיקה". הוא סיכם: "אני מתחייב בפניכם כאן היום, להילחם בשיסוי ובפילוג, להחזיר את אמון הציבור במשכן הזה. לשרת את עם ישראל בחרדת קודש מהבית הזה, כפי ששירתי כל חיי".

חברת הכנסת החדשה מטעם הליכוד, מאי גולן, התייחסה לילדותה בדרום תל אביב ואמרה כי "את הכאב והמצוקה של השכונות ראיתי וחייתי בעצמי. אוי, מה גדול הפער בין חלום הדורות למציאות החיים המדממת שלתוכה גדלתי ושעיצבה את אישיותי ותפיסת עולמי בעשרים השנים האחרונות. אבותינו חלמו על מדינת צדק משגשגת בה מהלכים יהודים גאים וריבונים בארצם, ואילו אני ואלפים בני גילי גדלנו בפועל בשכונות ללא תשתיות ראויות – פיזיות, חברתיות ותרבותיות, ללא חינוך שווה ערך, ללא סיכוי ממשי".

"לגרום ליישוב הארץ כולה". ניר ברקת. צילום: יצחק הררי, דוברות כנסת


חבר כנסת חדש נוסף מטעם הליכוד, ניר ברקת, אמר כי "לאחר ששירתי את תושבי ירושלים ב-15 השנים האחרונות, גמלה בליבי ההחלטה לקחת את ניסיון חיי ולהביא אותו לרמה הלאומית. בחמישה ליוני, לאחר עבודה של כשבעה חדשים עם צוות חוקרים אמריקאי בשיתוף פרופ' מייקל פורטר מבית הספר למנהל עסקים בהרווארד, נציג תכנית לחיזוק הפריפריה הגאוגרפית של מדינת ישראל שכולל את הנגב והערבה, הגליל והגולן ואת יהודה ושומרון, לצד המשך פיתוחה של ירושלים". 
 
עוד אמר ברקת, כי "קידום הפריפריה בוער בעצמותיי, וחייב לבעור בעצמות כל חברי הבית הזה, שכן בשנת 2048, כשמדינת ישראל תהיה בת 100, יתווספו למדינה כ 8 מיליון נפש. אסור לנו להגיע למצב שמירב האוכלוסייה תתרכז בין גדרה לחדרה. אנחנו צריכים לחולל שינוי תפיסתי ולהגדיר כמשימה לאומית לשמור על חבלי ארץ ישראל בפריפריה הגיאוגרפית של המדינה, להפוך את הפריפריה הגאוגרפית ל"מרכזי צמיחה" ולהפוך את החיים והפרנסה בהם לאיכותיים ותחרותיים ולגרום ליישוב הארץ כולה".