החרדים טרם הסירו התנגדותם לעבודות בשבת במהלך תחרות האירוויזיון, והיום (שלישי) נדרש לסוגייה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפנה במכתב הבהרה לראשי יהדות התורה, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני. "הריני להבהיר כי תחרות האירוויזיון היא אירוע יחידני בינלאומי", כתב נתניהו, "שנקבע מבעוד מועד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי תאגיד השידור הציבורי ולא על ידי הממשלה".
במכתב, טען נתניהו כי "ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת", והוסיף כי "רובם של המשתתפים באירוע הינם מחו"ל ואינם יהודים".
"ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום המנוחה הלאומי", סיים נתניהו, "ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו המונהג בישראל לאורך השנים".


המכתב שהעביר נתניהו לליצמן וגפני


כזכור, השר לשירותי דת יצחק וקנין פנה לשר העבודה והרווחה חיים כץ בדרישה לקבל הבהרות באשר לבקשת ההיתר להעסקת עובדים ביום השבת במהלך אירוויזיון 2019. וקנין ביקש תשובה למספר שאלות בטרם תתקבל ההחלטה בעניין ההעסקת העובדים, ואל המכתב כותבו גם נתניהו, מזכיר הממשלה והיועמ"ש.

בין היתר, טען וקנין כי "דבר קיומו של האירוויזיון בישראל, והעובדה שקיומם של חצי הגמר והגמר במוצאי השבתות, ידועים מזה כשנה. מדוע אפוא מוגשת הבקשת למתן היתר כללי בדקה התשעים, תוך דחיקת הוועדה לסך זמנים שאינו מאפשר בחינת הנושא לעומק?".
 
יש לציין, כי הממשלה מבקשת היתר לכלל העובדים, לא רק לעובדי תאגידי השידור הציבורי העוסקים בשידור האירוע. בין העובדים שזקוקים להיתר הם סדרנים ונהגי הסעות שאמורים להסיע את אלפי הצופים בגני התערוכה, שם תתקיים התחרות.