צה"ל תגבר כוחות בגבול רצועת עזה בעקבות יום הנכבה שיחול מחר, ובמהלכו מתוכננות בגבול הרצועה הפרות סדר בהשתתפות עשרות אלפי פלסטינים. לאור הפוטנציאל הנפיץ של האירועים, סוללות כיפת ברזל נפרסו ברחבי הארץ, ורמת הכוננות עלתה בהתאם. ברקע זאת, השליח הקטארי לרצועה, מוחמד אל-עמאדי, התייחס הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים מיוחדת בעזה לאירועים האחרונים בין ישראל לחמאס ולהזרמת הכספים שסייעה להפסקת האש. 



לדברי אל-עמאדי, 30 מיליון הדולר שהעבירה קטאר לאחרונה לרצועה לא נועדו לפקידי החמאס. "סוגיית תשלומי המשכורות לפקידים עדיין לא הוכרעה", אמר אל-עמאדי. "היא עדיין נמצאת בדיונים". על אף זאת, בתחנת השידור של חמאס, "קול אל-אקצא", פורסם כי תשלום 50 אחוז ממשכורות חודש ינואר לפקידי עזה יועבר כבר ביום חמישי הקרוב. 



לטענת אל עמאדי, "המענק שהועבר כעת מיועד למשפחות עניות, לחשמל ולנושאים הומניטריים". הבכיר הקטארי הוסיף עוד כי הנסיכות החליטה להאריך את תמיכתה בתחנת החשמל ברצועה עד לסוף השנה. עוד אמר, כי קטאר החליטה לבנות בית חולים שדה על הגבול הצפוני של רצועת עזה, בשטח של 40 דונם, על מנת לתמוך בתחום הבריאות ברצועה. 


ירי רקטות לעבר שטח ישראל. צילום: רויטרס

"העולם היה נחשף לאסונות הומניטריים חמורים". תקיפת צה"ל ברצועת עזה. צילום: רויטרס


בהתייחס לסבב הלחימה האחרון בין ישראל לחמאס, טען אל עמאדי כי קטאר קיימה מגעים אינטנסיביים על מנת להביא לרגיעה. "שני הצדדים לא היו מעוניינים בסבב הלחימה", טען. "אם הסבב היה נמשך עוד כמה שעות, העולם כולו היה נחשף לאסונות הומניטריים חמורים, כולל עקירה של אלפי אזרחים מבתיהם". 
 
אל עמאדי הודה לשליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, על מאמציו לסייע בפתרון הבעיות ההומניטריות ברצועה, ודרש מכל "האנשים החופשיים" בעולם לסייע במאמצים. "המצב כאן מסוכן לחלוטין", אמר, "ויש לפעול כדי לעצור את הסכנה". 
 
במהלך מסיבת העיתונאים, הודיע השליח כי הוא ייפגש עם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס וראש הממשלה מוחמד אשתייה, והדגיש כי "קטאר תתמוך בפלסטינים עד להקמת המדינה הפלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית".