יום ההתרמה להצלתו של אימרי חי החל לאחר שהבוקר (רביעי) נפתחו תחנות ברחבי הארץ, בהן יהיה אפשר להיבדק לטובת התאמה להצלת חייו של בן השנתיים, שחולה במחלת דם נדירה וזקוק להשתלת מח עצם דחופה.



אימרי אמנם רק בן שנתיים, אבל בתקופה הקצרה הזאת הוא הספיק להילחם על חייו מספר פעמים ולנצח כנגד כל הסיכויים ובכוחות עצמו. לפני שלושה חודשים קיבל את הבשורה המרה שאם לא יבצע השתלת מח עצם מיידית, תוך זמן קצר זה יתפתח לסרטן הדם. כך, באמצעות מאגר מח העצם הלאומי נקבע יום התרמה לאומי מרוכז, שיועד להתקיים בשבוע שעבר, אך נדחה ברקע המצב הביטחוני בדרום. 



יש לציין שמדובר בבדיקת רוק פשוטה ולא בתהליך פולשני כזה או אחר. "בין אזעקה לרגיעה, לבסוף נאלצנו לדחות את המבצע, ואנחנו מבקשים מכל עם ישראל תרשמו ותגיע להציל את אימרי. אם אתם ממוצא עיראקי, טורקי, ארמני, גיאורגי ואזרבייג'אני, תגיעו לאחת מהתחנות הפרוסות ברחבי הארץ ולסייע לנו להציל את חייו של הבן שלי", סיפרה אוראל חי אימו של אימרי.



היא הוסיפה: "קשה לתאר במילים את החודשים האחרונים. גילינו שהבן שלנו בסכנת חיים וצריך השתלת מח עצם דחופה, לא נמצא לנו תורם מבין עשרות מיליונים, הלכנו למבצע גיוס תורמים, נפלו עלינו טילים, דחינו את המבצע, עכשיו הגענו לישורת האחרונה". היא הוסיפה כי "בעלי אמר לי אתמול שישראל זה המקום הכי טוב להיות בו בצרה ואני מאמינה באנשים בישראל שמציפים אותנו בחודש האחרון בהמון אהבה וברצון לעזור שהם יידעו להירתם ולהתגייס ולהגיע להיבדק. אנחנו מחכים לכם בתחנות של עזר מציון ברחבי הארץ. תבואו. כל אחד מכם יכול להציל את החיים של אימרי שלי".



רשימת תחנות המבצע באתר עזר מציון: https://www.ami.org.il/