אריק לדרמן, החשוד בתקיפת השגריר הפולני, מארק מגירובסקי, אתמול בסמוך לנציגות בהרצליה, הביע חרטה על מעשיו. "אני מבקש להביע את התנצלותי על האירוע שאירע אתמול. משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין ופניתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. במסגרת פנייתי זו נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות אשר כינה אותה בשפה הפולנית בכינוי יהודון. אמירה זו עוררה בי תחושות קשות מאוד. מיד לאחר מכן עזבתי את הכניסה למשרדי השגרירות והתחלתי לצעוד אל עבר רכבי שחנה בסמוך לשגרירות. המדרכות המשובשות באזור הקשו על מעבר נוח וצעדתי בתמימותי בכביש כאשר תוך כדי הגיח מאחורי רכב אשר צפר לי בחוזקה וגרם לי לבהלה. על כך הבעתי תרעומת כפי שהבעתי ובאופן עליו אני מצר", אמר לדרמן. 
עוד הוסיף לדרמן: "אני מבקש להבהיר כי בוודאי לא ידעתי על זהותו של יושב הרכב או תפקידו ובוודאי שלא ידעתי ששגריר פולין בישראל נמצא ברכב. בעקבות זאת אבקש להביע את התנצלותי הכנה על שאירע ואף ביקשתי מבאי כוחי לפנות למשרדי השגרירות בבקשה להתנצל בפני השגריר. אני מקווה שבכך האירוע יבוא לכדי סיום ויישמר בפרופורציות המתאימות".

במשרד החוץ הפולני הביעו מחאה באופן רשמי על התקרית ואמרו כי הם מביעים דאגה מהתקרית. "כל תקיפה של נגד נציגים דיפלומטים ראויה לגינוי יוצא גופן", נאמר בהודעה, "אנחנו קוראים לרשויות בישראל להבטיח את הגנתם של הדיפלומטים הפולנים בדומה לצורה בה דיפלומטים ישראלים זוכים להגנה בפולין. אנו מקווים כי הרשויות יעשו מאמץ להביא את האחראים למעשה למשפט ולמנוע מתקריות שכאלה לחזור על עצמן".

מגירובסקי כתב בציוץ שפרסם בטוויטר: "תודה על כל מילות התמיכה. הבוקר דיברתי בוועידה המוקדשת לרפואה בתקופת השואה. בשעות אחר הצהריים נפגשתי עם צאצאי יהודי ולאודאווה. סיפורים גדולים רבים על הפולנים להציל את הוריהם והסבים. אנחנו עובדים ללא שינוי".
 
 
השגריר מגירובסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדרמן, תושב הרצליה בן 65, בעל אזרחות פולנית ובן למשפחה ניצולת שואה נעצר והובא לחקירה. לאחר שהובא הבוקר לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, הוחלט לשחררו למעצר בית.
בבית המשפט טען נציג המשטרה יוני הירשקורן כי החשוד הלך באמצע הרחוב במרכז הכביש בקצב איטי במכוון כאשר רכב של השגרירות הגיע וצפר לו על מנת שיזוז מהדרך. בתגובה חבט החשוד ברכב של השגריר, פתח את הדלת וירק בפניו של השגריר.  סנגוריו של החשוד, דודו ג'והן ורומי קאופמן, טענו בבית המשפט כי "מדובר בסיפור שיצא מפרופורציה" וכי מרשם לא ידע כלל כי מדובר בשגריר ותגובתו הייתה אינסטנקטיבית כלפי רכב שצפר לו והבהיל אותו.