רעידת אדמה קלה הורגשה הערב (רביעי) ברחבי הארץ. לא ידוע עד כה על נפגעים או על נזק. מהמכון הגיאופיסי נמסר כי רעידת האדמה שהורגשה הייתה בעוצמה של 4.4, וכי המוקד היה בים בין חדרה לחיפה, במרחק של כ-200 קילומטר מחופי ישראל. "כל הבית רעד", סיפר למעריב אסף, תושב באר יעקב. רעידת אדמה בעוצמה 4.6 הורגשה גם במערב יוון, ורעש אדמה נוסף בעוצמה 5.1 הורגש בעיר זינג'יבאר שבתימן.  


 


בפיקוד העורף רעננו את ההנחיות בעקבות רעידת האדמה, שהורגשה בשעה 20:00. בחודש ינואר הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.5 באזור הגליל התחתון, צפונית לנצרת וכ-5 ק"מ צפונית-מערבית לטורעאן, בעוצמה של 3.5, כך נמסר מהמכון הגיאופיזי. תושבים באזור עפולה, נצרת ומגדל העמק דיווחו אז על שמיעת פיצוצים חזקים.

כזכור, בחודש יולי האחרון התרחש גל של רעידות אדמה באזור הכנרת והעמקים, במהלכן לא היו נפגעים. ב-27 ביולי תושבים דיווחו באזור הכנרת על רעש אדמה, זאת חמישה ימים בלבד לאחר שהורגשה רעידת בעוצמה 3.4 באזור טבריה. שבועיים לפני כן שוב רעדה האדמה בעוצמה 3.2.

בתחילת יולי האחרון פרסם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, דוח חמור על היערכות המדינה לרעידת אדמה חזקה. לדבריו, על אף הרחבת פעולות משרדי הממשלה לשיפור עמידות התשתיות ברעידת אדמה, המדינה אינה ערוכה כנדרש לאירוע של רעידת אדמה קשה.

פרסומו של הדוח הוקדם על-ידי המבקר לאור רצף רעידות האדמה שאירעו באותה עת בצפון הארץ. המסמך מצביע על שורת ליקויים במוכנות של תשתיות לאומיות חיוניות לתרחיש של רעידת אדמה הרסנית, וכן בעבודת המטה הממשלתית בתחום ההיערכות לתרחיש זה.