ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח הערב (רביעי) ביקורת על הדרישות הקואליציוניות של הסיעות במהלך המשא ומתן. "הסיעות מבקשות דרישות בלתי אפשריות. סיעה אחת ביקשה ארבעה תפקידי שרים ודרישות תקציביות שאין לנו. אם היינו עם תקציב כמו של ארה"ב, מילא", אמר נתניהו.

כזכור, נשיא המדינה ראובן ריבלין נענה שלשום לבקשת נתניהו והעניק לו אורכה של 14 ימים נוספים לצורך הרכבת הממשלה, שתסתיים ב־29 במאי. זאת לאחר שלא עלה בידיו לסיים את מלאכת המרכבה בתקופה הראשונה שהועמדה לרשותו.
 
על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני החליטו אתמול ביהדות התורה אתמול להחריף את הטון ולתקוף חזיתית את יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. בנאום במליאת הכנסת קרא אתמול חבר הכנסת ישראל אייכלר מהסיעה החרדית לערוך בחירות חוזרות וטען כי ליברמן, "מנסה לטרפד ממשלת ימין". 
"יש לי תחושה שהכנסת נכנסה לתיקו, ושאיווט ליברמן מנסה לטרפד ממשלה ימנית", אמר אייכלר בפתח דבריו. "אני מציע הצעה פשוטה שאולי תרעיד כמה כיסאות פה - בואו נלך לבחירות חוזרות. 
 
"הימין איבד רבע מיליון קולות, השמאל השכיל לא לאבד אף קול אחד, לבני לא רצה ואלדד יניב לא רץ. אם נחזור לבחירות ונקרא לימין להצביע רק למי שעובר, לא נצטרך לעמוד כעניים בפתח ולתת לליברמן, עם חמישה מנדטים, את משרד הביטחון וגם לכפות את דעותיו על מדינה שלמה". מוקדם יותר תקף גם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את ליברמן. בראיון בכאן ב' אמר: "אני לא יכול להבין את האיש הזה. הוא רוצה לנהל את המדינה עם חמישה מנדטים, הוא לא מבין איך מתנהלת מדינה". 
 
"אנחנו רוצים את ראשות ועדת הפנים למשל, למה שהוא יהיה?", תהה גפני. "יש פה סוג של משא ומתן שלא הכרנו מעולם, כאילו שהוא בעל הבית. לא תשב בממשלה וגם לא תמליץ על גנץ? איזה מן דבר זה?". בתגובה אמר אתמול יו"ר צוות המשא ומתן מטעם ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, ל"מעריב": "אנחנו לא חוששים מבחירות. אנחנו עומדים על עקרונותינו ועד כה לא קיבלנו תשובות מצוות המשא ומתן של הליכוד. אנחנו הבהרנו את עמדותינו. הכדור אצל הליכוד ואנחנו מחכים לטלפון מהם".
 
פורר חזר על חמשת העקרונות המרכזיים של מפלגתו במשא ומתן: הכרעה ולא הסדרה עם חמאס ברצועת עזה, העלאת הפנסיות ל־70% משכר המינימום עבור כל הגמלאים, הפסקת בדיקות דנ"א לעולים חדשים לשם בירור יהדותם, העברת חוק הגיוס כפי שהוא וראשות ועדת הפנים של הכנסת. זאת, מלבד תיקי הביטחון והקליטה. הוא ציין כי ישראל ביתנו לא תהסס להישאר מחוץ לקואליציה אם לא יתמלאו דרישותיה. עם זאת הוא הבהיר: "אם לא תוקם ממשלה, אין מצב שנמליץ על בני גנץ. במקרה כזה נעדיף ללכת לבחירות".