נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (חמישי) על צו המורה על מצב חירום לאומי בתחום התקשורת. במסגרת ההחלטה הנשיאותית, חברות אמריקאיות לא יוכלו להשתמש בציוד תקשורת המיוצר על ידי חברות המהוות סיכון ביטחוני למדינה, דבר המונע ביצוע עסקים עם 70 חברות שונות, בהן וואווי הסינית. גורמים בממשל הסבירו כי ההחלטה תקשה על וואווי למכור את המוצרים שלה בארצות הברית, זאת בשל ההסתמכות על ספקים אמריקאים.
כזכור, אתמול בלילה דווח בסוכנות הידיעות רויטרס אודות החתימה הצפויה על הצו המדובר. כזכור, ארה"ב לחצה בעבר על מדינות אחרות לא להשתמש בציוד של וואווי ברשתות 5G, אותן היא מכנה "לא אמינות". בחודש אוגוסט, טראמפ חתם על חוק שאוסר על הממשל האמריקאי עצמו מלהשתמש בציוד מוואווי ומחברה סינית נוספת, ZTE. בעבר דווח כי נאסר על עובדי הפנטגון להיכנס לתוך המבנה המסווג כאשר הם אוחזים במכשיר של חברה סינית, ונתבקשו להפקידו בכניסה.
מוקדם יותר החודש גורמים ב-CIA טענו כי וואווי ממומנת, לפחות חלקית, על ידי המודיעין הסיני. הדיווח בטיימס הבריטי טוען כי ארגון הביון האמריקאי מאשים את וואווי בקבלת מימון מהוועדה לביטחון לאומי בסין, צבא המדינה ואף מרשת המודיעין הממלכתית הסינית.

בשנה שעברה דווח כי המודיעין האוסטרלי איתר ראיות לפיהן וואווי מרגלת אחרי הלקוחות. על פי הדיווחים ביבשת, המודיעין קיבל מידע לפיו אנשי הענקית הסינית סיפקו סיסמאות, במטרה "לפרוץ לרשתות זרות". עוד נטען בדיווח כי פעולות הריגול נמשכו בשנתיים האחרונות. עם זאת, עדיין לא ברור האם חברה אי פעם עשתה שימוש לא חוקי במכשירים. 
כיום וואווי נחשבת לאחת מהחברות האהובות על האמריקאים, כאשר על פי כמה תאגידי מחקר שונים, הפופולריות שלה מתקרבת, ואף עוקפת בחלק מהבדיקות את אפל וסמסונג. ככל הנראה, הגורם לפופולריות הרבה של החברה הסינית, היא העובדה שהם מציעים מכשירים סלולריים בעלי תג מחיר נוח יחסית, ונמוך משמעותית מאפל וסמסונג.