על רקע קידום חוק החסינות שאמור לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת כתב האישום האמור להיות מוגש נגדו התראיין היום (חמישי) ח"כ בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין לכאן ב' על המהלך אותו הוא מקדם והבעייתיות לכאורה מאחוריו. "עמדותיי בעניין ידועות שנים וחודשים", אמר סמוטריץ', "אני מדבר הרבה זמן על הצורך לגבש חבילה שלימה שתוביל להחזרת הדברים לאחור ולשמירה על האיזון בין המערכות. הסיבה שהחוק שונה בשנת 2005 לאחר שהייתה חסינות לחברי הכנסת, קרה כחלק מפופוליזם שהגדיר את חברי הכנסת כעבריינים בפוטנציה וכחלק ממהלך שקורה בעשרים שנה האחרונות של העברת מרכז הכובד מחברי הכנסת".



סמוטריץ' התייחס להאשמה כי קידום החוק נועד לסייע לראש הממשלה. "אני את החוק הכנתי כבר בקדנציה הקודמת והודעתי שאני מתכוון לדרוש אותו גם בבחירות", אמר, "זה קשור ליכולתם של חברי כנסת למשול. אחת הסוגיות שעסקתי בה הכי הרבה וזאת גם הסיבה שאני רוצה להחזיק בתיק המשפטים. החסינות הזאת קיימת בהרבה מדינות מתוקנות בעולם ואפילו בצורה גורפת יותר וזה מבוסס על הפרדת רשויות. החשש שמערכת המשפט תעשה שימוש בכוח שלה נגד המערכת הפוליטית הוא קיים והצורך לתת חסינות הוא כדי למנוע את החשש ושמישהו שילך להיות שר המשפטים יחשוש שיתפרו לו תיק".



בנימין נתניהו. קרדיט: רויטרס



סמוטריץ' המשיך והגיב לביקורת על המהלך ואמר כי "אני לא עסוק בראש הממשלה ומניעיו אלא רק באיך אני מקדם את מה שמעניין אותי. בשורה של פסיקות שקוממו את הרוב השפוי בציבור הישראלי נוצרה בשלות וקונצנזוס שהגיע הזמן לתקן את הקלקולים של אהרן ברק. אני לא נבהל מזה שמערכת המשפט שלקחה לעצמה כוח קצת היסטרית כי אנחנו מחזירים את זה למקום מאוזן יותר. הסטנדרט הכפול של מערכת המשפט לגבי עצמה, לגבי שופטים ופרקליטים, היא מופרכת לחלוטין. זה חלק ממה שמקומם את הציבור. נתניהו מעולם לא הוא או מישהו מאנשיו דיבר איתי אני עושה את זה כדי לתקן את היחס בין מערכת המשפט למערכת הפוליטית".