הצרכנים המקומיים, חשופים למותגים ולמעצבים בינ"ל, ולומדים להכיר ולהעריך עיצוב טוב ומגוון. אבל האם ידעתם שכל שנה עולה מספר הישראלים המבקרים בתערוכות ובאירועי עיצוב מרכזיים בעולם? ובהתאם לכך עולה גם מספר הסיורים המאורגנים לתערוכות, המיועדים לשוחרי עיצוב ואמנות. גם מצידם של היוצרים המקומיים – המרחק לזירה הבינ"ל הולך ומתקצר. אמנים ומעצבים ישראלים עושים צעדים ראשונים מעבר לים, לוקחים חלק בתערוכות הנחשבות, רוקמים שת"פים מעניינים, ובאופן כללי – חושבים גלובאלי. אחת מהם היא מירב רינגל, המעצבת הראשית והמייסדת של מותג העיצוב "גליפס".



"השמיים הם לא הגבול" נוהגת רינגל להגיד בכל הזדמנות, והיא יודעת על מה היא מדברת. רק לפני ארבע שנים עשתה את צעדיה הראשונים בשדה העיצוב המקומי, כאשר ללא רקע או ניסיון הקימה את "גליפס". כיום, היא כבר מוכרת היטב בארץ, מוערכת על ידי הקהל הפרטי והמקצועי, ופוזלת אל עבר חו"ל. בפרק זמן קצר ועם טונות של תשוקה, נחישות והתמדה, חשפה רינגל אנשים לרעיון שמתכת יכולה להיכנס לכל בית, להכניס הרבה חום, עניין ואסתטיקה דרך יצירות מינימליסטיות ועדכניות. תוך שימוש במגוון טכניקות וטכנולוגיות של חיתוך לייזר, ריתוך, כיפוף ומסגרות, היא יצרה שפה ייחודית ומובהקת, שמאד מזוהה איתה, והשכילה להנגיש את האמנות שלה לכולם.


THE JEWEL PLANTS סטודיו גליפס
THE JEWEL PLANTS סטודיו גליפס


לאחרונה עברה לסטודיו מרווח ומרשים בשכונת פלורנטין בתל-אביב. הסטודיו פרוש על פני שתי קומות ופועל במתכונת של גלריה, עם עבודות מתחלפות, ומעת לעת אירועים מיוחדים. 
רינגל הקיפה את עצמה בצוות נשי, העומד בניגוד מוחלט לזירה הגברית שבתוכה היא פועלת כשהיא מסתובבת במפעלי המתכת. ביום יום שלה היא מדלגת בין העולמות – בין רצפת הייצור ומכונות הענק, לסטודיו המואר, המחכה לה שם כמו חוף מבטחים, מנחם ועוטף, מלא בנשים עוצמתיות ומעצימות.

באפריל האחרון הגשימה חלום נוסף וכבשה עוד פסגה כאשר עלתה למגרש של הגדולים. רינגל, לצד יוצרים ישראלים נוספים, הציגה באירוע העולמי החשוב ביותר בעולם העיצוב – הסלונה דה מובילה  Salone del Mobile)) במילאנו, איטליה. "בלב זירת העיצוב, בקודש הקודשים, בציר המרכזי של ויה טורטונה, ערכתי לעולם הרחב היכרות עם גליפס" אומרת רינגל בעיניים נוצצות, ומיד ממהרת להוסיף "וברור לי שזו רק ההתחלה". 
ציפורי אוריגמי תלת מימדיות ואגרטלים ממתכת צילום סטודיו גליפס
ציפורי אוריגמי תלת מימדיות ואגרטלים ממתכת צילום סטודיו גליפס

אומרים שאמנות טובה לא צריך להסביר. "אז אומרים"... צוחקת מירב, שאף פעם לא נכנעת לתכתיבים. בכל הזדמנות היא מסבירה בהתלהבות מה עומד מאחורי העבודות שלה, מה הן מסמלות עבורה ומאיזה מקום הן מגיעות. "יש לי מה להגיד לעולם, והעולם, מסתבר, פתוח לשמוע. היצירה שלי היא סיפור שנע על ציר החיים ונוגע בכל מה שמעסיק אותי באותה תקופה – אהבה, כאב, חיפוש, נשיות, זוגיות, חופש.
אני נוגעת, בדרכי שלי, בנושאים אוניברסאליים ועל זמניים ולכן אני חושבת שקל להתחבר לעבודות שלי. אני יכולה לדבר שעות על כל עבודה, ובכל פעם מתרגשת מחדש, כי מילים מרגשות אותי אולי יותר מהכל, וכשאני מחברת אותן ליצירה היא הופכת שלמה מבחינתי, עוצמתית יותר ומדויקת. העיסוק באסתטיקה, היצירה והשירה נוכחים בחיי כל הזמן, מפיחים בי חיים. המפגש בין הרוח לחומר הוא המקום שבו אני מרגישה חיה".
שרבוט ידני שהפך לעבודת מתכת מרשימה אבסטרקט צילום סטודיו גליפס
שרבוט ידני שהפך לעבודת מתכת מרשימה אבסטרקט צילום סטודיו גליפס

רינגל סבורה כי הפרשנות שהיא נותנת לעבודות אינה פוגעת בפרשנות האישית שמעניקים לה אלה הבוחרים להכניס אותן לבתיהם ולליבם. "להיפך" היא אומרת, "ריבוי פרשנויות הוא לגטימי, הוא מתבקש ואפילו רצוי. זו הדרך הטובה ביותר לצקת משמעות אל תוך החומר, לייצר דיאלוג ולהתפתח".

וכך, רינגל שוטחת בהתלהבות את משנתה ואת תפישת עולמה, העומדת במרכז היצירה ומשותפת לרבות מעבודותיה. "השמיים אינם הגבול" קובעת בנחרצות מי שמרבה לברוא ציפורים וקווי רקיע. ואת האמירה הבטוחה בעצמה היא מגבה בעשייה. חולמת בגדול, מעזה, הולכת קדימה בנחישות, פורשת כנפיים.


www.glyphs.co.il
שערי תשובה 10 תל אביב טל. 03-5604010