בכיר אמריקאי, המתווך בסכסוך בין ישראל ללבנון, בנושא הגבול הימי בין המדינות, הגיע לתל אביב על מנת לסייע במציאת פתרון לנושא. סגן שר החוץ האמריקאי, דיוויד סטרפילד, נפגש אתמול עם נשיא לבנון, מישל עאון, ודן עמו ביחסים בין שתי המדינות ובהתפתחויות המקומיות והאזוריות האחרונות. כידוע, הסכסוך בין המדינות עוסק בשטח של 860 קילומטר רבוע, אשר משתרע לאורך אזורים שבהם ביצעה לבנון קידוח לפני כשנתיים. 

 
השניים שוחחו גם על יצירת "מנגנון עבודה" להגדרת הגבולות הימיים בין ישראל ולבנון. "התיחום של הגבולות הטריטוריאליים והימיים יחזקו את היציבות לאורך הגבול", אמר עאון לסטרפילד, וקרא לוושינגטון "לתרום להשגת מטרת זו ולכבד את זכותה של לבנון לקדוח ולחפש גז". 
 
על פי מקורות דיפלומטיים שצוטטו בסוכנות הידיעות הלאומית של לבנון (NNA), ביירות קיבלה "סימנים חיוביים לרצון האמריקאי למלא את תפקיד המתווך בינה לבין ישראל". 
 
בסוף אפריל אמר יו"ר בית הנבחרים הלבנוני, נביח בארי, כי ביירות מוכנה לקבוע את הגבול הימי שלה עם ישראל, תחת פיקוח האומות המאוחדות. "אנחנו מוכנים לשרטט את גבולותיה הימיים של לבנון ואת האזור הכלכלי הבלעדי, תוך שימוש באותו נוהל ששימש לשרטוט הקו הכחול בפיקוח האומות המאוחדות", אמר אז בארי.