באיראן טענו היום (חמישי) כי המדינה הצליחה לפתח תוכנה שתגן על התעשייה שלה מפני וירוס סטוקסנט (Stuxnet) שפותח, על פי דיווחים זרים, על ידי ישראל. כזכור, בחודש נובמבר האחרון האשימה טהרן את ישראל בהתקפת סייבר על תשתיות תקשורת שלה. הוירוס, שפיתוחו יוחס בעבר לישראל ולארה"ב, התגלה בשנת 2010 לאחר שנעשה בו שימוש, לכאורה, על מנת לתקוף מתקן להעשרת אורניום באתר הגרעין בנתנז. 

"מדעני האוניברסיטה באיראן פיתחו חומת אש למערכות אוטומציה תעשייתיות כדי לנטרל חבלה תעשייתית, כמו זו שגרמה סטוקסנט לרשתות החשמל", אמר שר התקשורת המקומי, מוחמד ג'וואד אזארי-ג'הרומי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הממשלתית. הוא הוסיף כי "הבדיקה הייתה מוצלחת".
בנובמבר אמר שר התקשורת האיראני כי מתקפת הסייבר שהתרחשה באותה עת לא פגעה ברשתות התקשורת של איראן, והאשים את ישראל בכך שהיא זו שעמדה מאחוריה. ישראל סירבה להגיב באותה עת. בשנת 2013 חוקרים חשפו גרסה של סטוקסנט, ששימשה למתקפה נגד תוכנית הגרעין האיראנית בשנת 2007. 


הדיווח מתפרסם ברקע ההסלמה הנוכחית בין ארצות הברית לאיראן, שהחלה לפני כשנה - לאחר שארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין והטילה סנקציות כלכליות כבדות על הרפובליקה האסלאמית, וזאת בשל פעילותה הצבאית של איראן במזרח התיכון. 
 
למרות המאמצים האירופאים לשמר את ההסכם, האיראנים הודיעו בשבוע שעבר שהם מתכננים להפסיק להישמע לחלק מהסעיפים בהסכם תוך חודשיים, אלא אם האירופאים ימצאו דרך לפצותם על הנזקים הכלכליים שנובעים מהסנקציות. רק אתמול הועלו באש מספר מכליות באיחוד האמירויות, באירוע שארצות הברית מאמינה שאיראן אחראית אליו.
 
בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובכירים במערכת הביטחון נפגשו בשבוע שעבר ודנו על תוכניות צבאיות למשבר עם איראן, כך דיווח הבוקר עיתון הניו יורק טיימס. על פי הדיווח, טראמפ נפגש עם בכירים במועצה לביטחון לאומי ועם ממלא מקום שר ההגנה האמריקאי, פטריק שנהאן, שהציג לנוכחים תוכניות עדכניות למקרה של התדרדרות נוספת במצב במזרח התיכון. בתוכניות הועלתה אפשרות של שליחת עד 120 אלף חיילים אמריקאים לאזור.
 
על פי הדיווח, את הפגישה יזם היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'ון בולטון, והתוכניות התייחסו לאפשרות של תקיפה איראנית נגד כוחות אמריקאים, או קידום פרוייקט הגרעין בטהרן. עם זאת, ולמרות האפשרות לתגבור כוחות מסיבי באזור, הרעיון של פלישה צבאית לאיראן לא נידון, ועל פי הערכות הוא יצריך כוחות רבים מהרבה מהמוצעים בתוכניות שהוצגו.