כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב נגד אריק לדרמן, תושב הרצליה שתקף את שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי, שלשום סמוך לשגרירות הפולנית. על פי כתב האישום לדרמן ניגש לרכב לאחר שהנהג צפר לו, כיוון שחסם את נתיב הנסיעה, והכה על גג הרכב בעוצמה. בשלב זה הורה השגריר לנהג הרכב לעצור את הנסיעה והחל לצלם את המתרחש. בשלב זה על פי כתב האישום ניגש לדרמן אל דלת הרכב, פתח אותה וירק שתי יריקות על השגריר. 

אתמול הביע לדרמן חרטה על מעשיו, מה שכאמור לא עזר לו בכל הנוגע להגשת כתב האישום. "אני מבקש להביע את התנצלותי על האירוע שאירע", אמר, "משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין ופניתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. במסגרת פנייתי זו נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות אשר כינה אותה בשפה הפולנית בכינוי יהודון". 
"אמירה זו עוררה בי תחושות קשות מאוד. מיד לאחר מכן עזבתי את הכניסה למשרדי השגרירות והתחלתי לצעוד אל עבר רכבי שחנה בסמוך לשגרירות. המדרכות המשובשות באזור הקשו על מעבר נוח וצעדתי בתמימותי בכביש כאשר תוך כדי הגיח מאחורי רכב אשר צפר לי בחוזקה וגרם לי לבהלה. על כך הבעתי תרעומת כפי שהבעתי ובאופן עליו אני מצר", אמר לדרמן. 

עוד הוסיף לדרמן ש"אני מבקש להבהיר כי בוודאי לא ידעתי על זהותו של יושב הרכב או תפקידו ובוודאי שלא ידעתי ששגריר פולין בישראל נמצא ברכב. בעקבות זאת אבקש להביע את התנצלותי הכנה על שאירע ואף ביקשתי מבאי כוחי לפנות למשרדי השגרירות בבקשה להתנצל בפני השגריר. אני מקווה שבכך האירוע יבוא לכדי סיום ויישמר בפרופורציות המתאימות".
במשרד החוץ הפולני הביעו מחאה באופן רשמי על התקרית ואמרו כי הם מביעים דאגה מהתקרית. "כל תקיפה של נגד נציגים דיפלומטים ראויה לגינוי יוצא גופן", נאמר בהודעה, "אנחנו קוראים לרשויות בישראל להבטיח את הגנתם של הדיפלומטים הפולנים בדומה לצורה בה דיפלומטים ישראלים זוכים להגנה בפולין. אנו מקווים כי הרשויות יעשו מאמץ להביא את האחראים למעשה למשפט ולמנוע מתקריות שכאלה לחזור על עצמן".