תקדים מעניין בתביעת לשון הרע שהוגשה אתמול לבית משפט השלום בתל אביב על ידי איש העסקים וולטר סוריאנו מלונדון. סוריאנו, באמצעות עורך הדין אילן בומבך, הגיש שלשום תביעה נגד אתר "העין השביעית" והעיתונאי רביב דרוקר בטענה כי בכתב ההגנה שהגיש השבוע דרוקר על תביעת לשון הרע נגדו שהוגשה לפני כשנה, כלל דרוקר פרטים שקריים ופגעניים שכלל אינם קשורים לנושא התביעה. עוד טוען סוריאנו, כי הסיקור המוטה, לטענתו, באתר "העין השביעית" על כתב הגנה זה פוגע קשות בשמו הטוב. זאת מאחר והוא כלל אינו מעורב בפרשת ההאזנות כביכול, עליה דיבר מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשייך בראיון ב"עובדה" בו טען כי נתניהו שלח חוקרים לעקוב אחרי חוקרי המשטרה שעסקו בפרשיותיו.



בראיון לאחר התוכנית ליעל דן בגל"צ, חשף דרוקר את השם וולטר סוריאנו כאשר הוא עצמו טוען כי "המידע שמסר בראיון לדן על סוריאנו התקבל אצלו על-ידי 'גורמים שונים במשטרה" ולא הביא, לטענת התביעה, שום ביסוס לדבריו. זאת בעוד המשטרה שלחה לסוריאנו שני מכתבים בה היא קובעת שסוריאנו אינו מעורב כלל בפרשה.



סוריאנו טוען כי מדובר למעשה ב"הגנת השתקה" ולא "תביעת השתקה" כפי שהנתבעים מנסים להציג כדי להמשיך ולתמוך בעמדותיהם השיקריות. סוריאנו דורש מאתר "העין השביעית" פיצוי של 160 אלף שקל וסכום דומה מדרוקר, כולל מחיקת הטענות השיקריות, שצוטטו על ידי האתר מכתב ההגנה של דרוקר, שחלק גדול ומשמעותי מהן כלל לא הופיעו בו, לטענתו.



עו"ד בומבך בכתב התביעה: "מדובר בניסיון בריוני ושקוף, יש לומר, להבהיר לתובע עד כמה לא כדאי לו להמשיך ו'להתעסק' עם דרוקר. זוהי הגנת השתקה מבית היוצר של דרוקר". בין שאר הטענות השיקריות, שאינן קשורות כלל לנושא תביעת לשון הרע, טוען עו"ד בומבך כי פרסום כתב ההגנה של דרוקר באתר "העין השביעית" ייחס לסוריאנו פריצה למחשבים, שירותים מפוקפקים לאוליגרכים ועוד, וגם עבירות באמצעות חברת סייבר בבעלותו, כאשר מעולם לו היה לסוריאנו קשר אי פעם לחברה כזו.



"התובע נדהם מכך שהעין השביעית משמש כלי שרת בידיו של דרוקר. הם עושים שימוש בכוחם התקשורתי המשמעותי, ובארכיטקטורה הידועה של המרשתת, על מנת להוציא מתחת ידם עוד ועוד כתבות המשמיצות את שמו של התובע, כך שכל חיפוש עתידי של שמו, יעלה תוצאות חיפוש באתר 'העין השביעית', בהקשר המיוחד של התביעה נגד רביב דרוקר, שעה שזה האחרון 'הלבין' פרטים שקריים אודות התובע בכתב ההגנה שהגיש. מדובר בשימוש פסול בכוח של אמצעי תקשורת, לצרכים בלתי לגיטימיים, המתעלמים מזכויות יסוד מוגנות".



גורמים משפטיים מוסרים כי כי בסך הכל סוריאנו דרש התנצלות ובכך לסיים את הפרשה. הם מוסיפים גם שהטענה לתביעת השתקה היא מגוחכת, וגם דרוקר עצמו, כשחשב ששמו הטוב נפגע, בדברים שאמר כנגדו העיתונאי אראל סג"ל, הגיש תלונה על פגיעה בשמו הטוב לבית המשפט.



שוקי טאוסיג, עורך ה"עין השביעית": “מעולם לא טענו שסוריאנו מעורב בפרשת ההאזנות (וגם דרוקר לא טען כך). בנוסף, הסיקור שלנו את תביעת ההשתקה של סוריאנו נגד דרוקר היה הוגן, מדויק ומוגן בחוק איסור לשון הרע. התביעה שהגיש כעת גם נגד "העין השביעית" היא תביעת השתקה מובהקת: היא חסרת כל סיכוי ונטולת כל עילה, וכל מטרתה לנצל את הונו של סוריאנו כדי להפחיד ולהתיש".



דרוקר: "קראתי את התביעה החדשה והיא מופרכת מהיסוד. סוריאנו הוא תובע סדרתי, שמנסה להשתיק את כל מי שמזכיר את שמו. לכתב ההגנה בתביעה קודמת שהוא הגיש צירפתי מסמכים שמוכיחים את הרקע לדברים שאמרתי, כמו שעושה כל נתבע. כנראה שפרטים אלו מביכים אותו ולכן הוא תובע אותי על פרסום בכלל של 'העין השביעית'".