ג'ייסון גרינבלט, שליח נשיא ארה"ב למזרח התיכון הצהיר היום (חמישי) במהלך ועידת חבר הנאמנים השנתי של הקונגרס היהודי העולמי כי חלה התקדמות 
במאמצים לקידום תכנית השלום בין ישראל לפלסטינים.
בנאומו אמר גרינבלט בפני חברי הוועידה: "אנו יודעים כי האתגרים העומדים בפנינו להגעה להסכם שלום הינם רבים מאוד ... אנו מקווים להגיע להסכם מקיף, ואם לא ניתן להשיג זאת, אז לנקוט בצעדים חיוביים שיסייעו גם לפלסטינים וגם לישראלים באזור. "צוות המשא ומתן האמריקאי היה בקשר עם הפלסטינים, הישראלים והאירופאים, אמר גרינבלט, והוסיף כי מועד פרסום התכנית הכי מוקדם יהיה רק לאחר הקמתה של ממשלת ישראל החדשה, ורק לאחר חגי הרמדאן ושבועות. "לא נוכל לקיים את העסקה, אלא אם כן שני הצדדים ירצו בה", אמר.
"אני רוצה להאמין שעם ישראל וממשלת ישראל מכירים בכך שלא היה ידיד גדול יותר לישראל מאשר הנשיא טראמפ ... התוכנית שלנו לא תתפשר על ביטחונה של ישראל. על הישראלים לבחון זאת מתוך הבנה כי יש להם חבר יקר בבית הלבן ... התוכנית הזאת מגיעה מחבר קרוב", הוסיף גרינבלט.

הקונגרס היהודי העולמי הינו ארגון יהודי בינלאומי המייצג מעל ל-100 קהילות יהודיות ברחבי העולם. ועידת חבר הנאמנים של הארגון מתכנס מידי שנה על מנת לדון בסוגיות הבוערות בעולם היהודי. השנה הגיעו לכנס בראשות נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונאלד לאודר, והמנכ"ל רוברט זינגר נציגים מכ-80 קהילות יהודיות שונות ברחבי העולם על מנת לדון בנושאים אשר מעסיקים את התפוצה היהודית בימים אלו ולהצביע על החלטות כלליות אשר יובילו את פעילות הקונגרס היהודי העולמי במהלך השנה הקרובה.