פייסבוק הסירה 265 חשבונות פייסבוק ואינסטגרם מזויפים שקודמו במסגרת "ניסיון של חברה ישראלית להשפיע על הפוליטיקה במדינות זרות", כך הודיעה היום (חמישי) החברה. תוכן פוליטי שקודם על ידי קבוצת ארכימדס, כולל מודעות פרסום שנרכשו בסך 800 אלף דולר, התמקד בהשפעה על הפוליטיקה במספר מדינות בדרום ומרכז אפריקה, וכן באמריקה הלטינית ובדרום מזרח אסיה.
"פעילות זו נוצרה בישראל והתמקדה בניגריה, סנגל, טוגו, אנגולה, ניגריה ותוניסיה, לצד פעילות גם בדרום אמריקה ובאסיה הדרומית. האנשים שמאחורי הרשת הזאת השתמשו בחשבונות מזויפים כדי להפעיל דפים, להפיץ תוכן ולהגדיל באופן מלאכותי את המעורבות", אמר נתנאל גלייכר, ראש מדיניות אבטחת סייבר בפייסבוק.

כ-2.8 מיליון חשבונות עקבו אחרי אחד העמודים לפחות, כ-5,500 חשבונות הצטרפו לפחות לאחת הקבוצות וכ-920 אנשים עקבו אחר לפחות אחד מחשבונות האינסטגרם.

"הם גם הציגו את עצמם כמקומיים, למשל כארגוני חדשות מקומיים, ופרסמו מידע שלכאורה דלף על פוליטיקאים. מנהלי הדפים ובעלי החשבונות פירסמו לעתים קרובות תכנים פוליטיים (חדשות), כולל נושאים כמו בחירות במדינות שונות, עמדות מועמדים וביקורת על יריבים פוליטיים", הוסיף גלייכר.  

קבוצת ארכימדס וכל חברות הבת שלה נחסמו מפייסבוק, ואף הוצא אליהם מכתב הפסקה וחסימה. לפי האתר של קבוצת ארכימדס, החברה יושבת בתל אביב ומשתמשת ב"טכנולוגיות ושיטות חדשניות" על מנת לקחת חלק ב"קמפיינים פוליטיים וציבוריים רבים", בהם בחירות לנשיאות ומיזמי מדיה חברתית ברחבי העולם.