וואפה נעלאווה, אם המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה בברקן, הורשעה היום (חמישי) בבית הדין הצבאי על כך שידעה על כוונת בנה לבצע את הפיגוע ולא ניסתה לעצור אותו או לבצע כל פעולה אחרת. השופטת, סא"ל דליה קאופמן, קבעה כי עדותה של וואפה היתה "מגמתית", תוך שהיא שינתה את גרסתה מספר פעמים. עוד נטען בהרשעה כי היא ידעה שבנה מחזיק בנשק ועל כוונתו להפוך לשהיד ולפגוע ביהודים ואף דיווחה על כך לאבי המשפחה.  



בהחלטתה כתבה השופטת כי "מעשיה של הנאשמת אשר הזהירה את בנה ודווחה לאב לא היה להם כוח ממשי למנוע ממי שנחוש לאבד את חייו תוך כדי פגיעה בישראליים ומחזיק בידו נשק מלבצע את זממו. זאת עוד, הנאשמת לא ביקשה מהאב לקחת את נשקו של הבן או לדווח עליו, ולא בדקה עימו מה עשה בעניין.. לא היה במעשיה באופן סביר כדי למנוע את ההוצאה לפועל של מזימת בנה, ועל כן יש להרשיעה בעבירה המיוחסת לה".
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחות הנרצחים, מסר: "בית המשפט הרשיע את אם המחבל מעל ומעבר לכל ספק שידעה שהמחבל תכנן לבצע פיגוע, והתאמן לזה. היא לא עשתה מה שמוטל עליה בשביל לעצור את זה, וגם כשהיא אמרה לו לא לבצע את הפיגוע זה נבע מתוך פחד על הבית שלה. המשפחה שגידלו את המחבל הם חלק מהסיפור הזה. הם לא מצטערים על מה שקרה, כי לא אכפת להם במות יהודים".

נעאלווה, אשר ביצע את מתקפת הטרור באזור התעשייה ברקן, בה נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל, חוסל בחודש דצמבר במהלך ניסיון מעצרו בשכם, זאת בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ בשיתוף צה״ל ומשטרת ישראל. המפגע היה חמוש בעת הגעת הכוחות למקום בו הסתתר. 
 
 קים יחזקאל, זיו חג'בי. צילום: פייסבוק
קים יחזקאל, זיו חג'בי. צילום: פייסבוק

  
מחקירות עצורים עלה כי בכוונת נעאלווה היה לבצע פיגוע נוסף, אשר למעשה נמנע עם סיכולו של המפגע הלילה. בשב"כ הוסיפו כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות למיצוי הדין עם מבצעי פיגועים או אלו אשר סייעו להם ולשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".
בג"ץ דחה בדצמבר את עתירתה של משפחתו של המחבל ואישר את הריסתו של בית המשפחה. צו ההריסה ניתן ב-15 באוקטובר על ידי המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית וכלל צו הריסה לקומת המרתף וקומת הקרקע בבית המגורים בו התגורר המפגע, הנמצא בכפר שוויכה, בסמוך לטול כרם.
 
נעאלווה בן ה-23, רצח בדם קר את קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל בפיגוע הירי במפעל "אלון מתכת" בשומרון. בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חוה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. לאחר האירוע, צה”ל הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית ליד שבמחוז טול כרם, והחל במצוד בעקבות נעאלווה.
המחבל, שעבד כחשמלאי במפעל, הוזמן לתקן תקלה במשרד שבקומת ההנהלה. באמצע הטיפול בתקלה הלך לבקש אזיקונים מהמחסנאי, עלה עם נשקו, כפת את ידיה של יחזקאל ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. 
שעות ספורות לפני שיצא לבצע את הפיגוע הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את הדברים הטובים ביותר, כי אתה הטוב ביותר". ביום השנה לטבח סברה ושתילה כתב: "לא נשכח, לא נסלח".