לא מעוניין בהסלמה: על פי דיווחים בעיתון ה"ניו יורק טיימס" האמריקאי, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (חמישי) למזכיר ההגנה שלו, פטריק שנהאן, כי הוא לא מעוניין במלחמה באיראן, על אף הלחצים הרבים המופעלים עליו מצד יועצים ומקורבים. כמו כן, אמר טראמפ היו לכתבים בבית הלבן כי הוא "מקווה" שלא תפרוץ מלחמה בין ארצו לאיראן. בתשובה לשאלה של כתבים בבית הלבן אם ארצות הברית הולכת למלחמה עם איראן, השיב טראמפ: "אני מקווה לא". 



כזכור, מפקד משמרות המהפכה של איראן אמר אמש כי ארצו נמצאת "על סף עימות כולל עם האויב". הגנרל חוסיין סלאמי, שמונה לתפקיד מפקד משמרות המהפכה בחודש שעבר, אמר כי מדובר ברגע המכריע ביותר בתולדות משטר האייתוללות. "הרגע הזה בהיסטוריה הוא המכריע ביותר בתולדות המהפכה האסלאמית, מפני שהאויב נכנס לשדה העימות איתנו בכל יכולת אפשרית", אמר סלאמי. 

בתוך כך, בכירים אמריקאים מאמינים כי איראן עודדה מורדים חות'ים בתימן או מיליציות שיעיות בעיראק לבצע את הפיגועים נגד ארבע מכליות הנפט במיצר הורמוז השבוע, כך אמרו אתמול לרויטרס שני מקורות אמריקאים. לפי מקור אחד, איראן נתנה את "ברכתה" לפעולות, שפגעו בשתי מכליות סעודיות, ספינה של איחוד האמירויות וספינה נורווגית ליד פוג'יירה הסמוכה למיצר הורמוז. 

באיראן טענו היום כי המדינה הצליחה לפתח תוכנה שתגן על התעשייה שלה מפני וירוס סטוקסנט (Stuxnet) שפותח, על פי דיווחים זרים, על ידי ישראל. כזכור, בחודש נובמבר האחרון האשימה טהרן את ישראל בהתקפת סייבר על תשתיות תקשורת שלה. הוירוס, שפיתוחו יוחס בעבר לישראל ולארה"ב, התגלה בשנת 2010 לאחר שנעשה בו שימוש, לכאורה, על מנת לתקוף מתקן להעשרת אורניום באתר הגרעין בנתנז.