האזרח הלבנוני עלי קוראני בן ה-34 הורשע הלילה (בין חמישי לשישי) בבית משפט בניו יורק, ארה"ב, בשמונה סעיפים שכללו סיוע לחיזבאללה. על פי הדיווחים בארה"ב, קוראני, תושב ברונקס, החל לעבוד כסוכן של חיזבאללה בשנת 2008, וערך מעקב אחר שדות תעופה ומתקנים צבאיים בניו יורק. בין יעדי המעקב שלו היה מתקן שירות חשאי בברוקלין ושני אתרים צבאיים במנהטן, בנוסף למטה ה-FBI במדינה.


על פי הדיווחים בארה"ב, קוראני ישב ללא תזוזה כאשר חבר מושבעים של שמונה נשים וארבעה גברים הודיע על החלטתו באשר לאישומים. הוא נעצר בשנת 2017, וסיפר לחוקריו על כל מה הפעולות שעשה למען החיזבאללה, במטרה להפוך למודיע ולא לרצות עונש מאסר ממושך. 

התובע במשפט, ג'ופרי ברמן, אמר כי קוראני סייע לתכנון פיגועים אפשריים במדינה. לדבריו, "המשימה המצמררת של קוראני הייתה לסייע ברכישת נשק ולאסוף מידע מודיעיני על יעדים פוטנציאליים לפיגוע עתידי של חיזבאללה בארה"ב". בין המטרות אחריהן עקב קוראני היה גם נמל התעופה הבינלאומי JFK. 

החיזבאללה ניסה לנקום בקוראני? חסן נסראללה. צילום: רשתות ערביות


בתקופה בה היה סוכן של חיזבאללה, נסע קוראני ללבנון מספר פעמים על מנת לעבור אימונים צבאיים מתקדמים לתרגל שימוש בנשק חם. על פי עדותו, בשנת 2016, במהלך ביקור בלבנון, גילה כי חיזבאללה ירה מספר כדורים לעבר בית משפחתו, ולכן החליט לשתף פעולה עם רשויות ארה"ב בתמורה לתמיכה כספית והטבות הגירה לקרובי משפחתו. למרות זאת, סוכני ה-FBI עמם נפגש טוענים כי מעולם לא הבטיחו לקוראני שלא יעמוד לדין על מעשיו.

עורך דינו של קוראני כבר הודיע כי בכוונתו לערער על ההחלטה, כשלטענתו האזרח הלבנוני בדה את הסיפורים ומסר "הצהרות כוזבות" לסוכני ה-FBI, כך שאינו צריך לעמוד לדין.