שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, דחה היום (שבת) את האפשרות שתפרוץ מלחמה עם ארה"ב, ואמר כי טהרן לא רוצה בסכסוך. "לא תהיה מלחמה כי אף אחד לא רוצה בה", אמר, והוסיף כי "לאף מדינה אין אשליה שהיא יכולה להתמודד מול איראן". המתח בין וושינגטון לטהרן גבר בימים האחרונים, מה שמעלה חשש מפני עימות אפשרי בין ארה"ב לאיראן. מוקדם יותר השבוע, כזכור, ארה"ב החזירה חלק מצוות הדיפלומטים שלה בעיראק בעקבות החשש שאיראן תשתמש במיליציות השיעיות במדינה לצורך פיגועים כנגד מטרות אמריקאיות.  

לטענת זריף, יועציו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הם שדוחפים למצב ומסלימים אותו "העובדה היא שטראמפ חוזר ואומר שהוא אינו רוצה במלחמה, אבל האנשים סביבו דוחפים למלחמה כיוון שהם רוצים שאמריקה תהיה חזקה יותר מול איראן", אמר. 
ברקע המתיחות, בכירים בוושינגטון הזהירו חברות תעופה מסחריות אמריקאיות מפני טיסות מעל מימי המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן. בעלת בריתה של ארה"ב, בחריין, הזהירה את אזרחיה השוהים באיראן ובעיראק וקראה להם לשוב חזרה בעקבות "נסיבות אזוריות בלתי יציבות, התפתחויות מסוכנות ואיומים פוטנציאליים".


מלך סעודיה, סלמאן. הסכים לפריסה מחודשת של כוחות אמריקאים בשטחו. צילום: רויטרס

 
מוקדם יותר היום, דווח בעיתון הסעודי ״א-שארק אל-אווסט״ כי סעודיה ומדינות נוספות במפרץ הסכימו לבקשת ארצות הברית לפריסה מחודשת של כוחות אמריקאים בשטחן על מנת להרתיע את איראן. כזכור, הסנקציות האמריקאיות הכבדות על איראן הובילו את הרפובליקה האסלאמית להודיע כי היא דורשת לפתוח מחדש את הסכם הגרעין, בו נותרו המעצמות האירופאיות, סין ורוסיה. מאוחר יותר, בעקבות מידע מודיעיני לפיו המשטרה האיראני הורה לשלוחיו לתקוף כוחות אמריקאים באזור המפרץ הפרסי, ארה"ב תגברה את כוחותיה במזרח התיכון - כולל שליחת נושאת מטוסים ומפציצים מסוג B-52. 
במהלך הלילה, איראן איימה באמצעות סרטון שפורסם בסוכנות הידיעות פארס כי תשמיד את נושאת המטוסים האמריקאית הנמצאת בדרכה למפרץ. בסרטון נאמר, כי "למרות שהפנטגון טוען, כי ביכולתו לתקוף 2000 מטרות, אך בפועל זה לא יהיה כך. האיראנים אומנו על סוג כזה של לחימה. האיראנים משתמשים באלפי סירות מהירות שמכונות ״פנתיל״. סירות אלה מסוגלות לשגר המון פצמ"רים לעבר המטרות, ומהוות חומת אש בפני המכ"מים וספינות המלחמה".

ביום חמישי, פורסם בגרדיאן כי מנהיג כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, נפגש עם ראשי מיליציות שיעיות בבגדאד והורה להם להיערך למלחמה. שני מקורות מודיעיניים אמרו לעיתון כי סולימאני זימן את המיליציות הנתמכות על ידי איראן לפני כשלושה שבועות על רקע המתיחות באזור. הצעד עורר אז חשש בארה"ב כי קיים איום ליעדים אמריקאים במזרח התיכון.