הבחירות הארציות באוסטרליה: מנהיג האופוזיציה האוסטרלי ויו"ר מפלגת הלייבור, ביל שורטן, הודה היום (שבת) בהפסד של מפלגתו בבחירות והתקשר לראש הממשלה סקוט מוריסון לברך אותו על ניצחונו. "איני רוצה לאחוז בתקוות שווא, ואמנם יש עוד מיליוני קולות שלא נספרו, אבל כבר ברור כי הלייבור לא תוכל להרכיב את הממשלה הבאה", אמר שורטן לתומכיו המאוכזבים במלבורן.



התוצאות, כפי שנספרו עד כה, עומדות בניגוד לסקרים שניבו ניצחון מובהק למפלגת הלייבור בבחירות. כעת נראה כי הממשלה הקואליציונית באוסטרלית תזכה בבחירות הארציות עם יותר ממחצית הקולות של הבוחרים. עם זאת, התוצאות הסופיות של הבחירות יתגלו רק בסוף היום. 



בתוך כך, ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, אמר היום כי ממשלתו הניבה בבחירות תוצאה שהינה בבחינת "נס". "תמיד האמנתי בניסים", אמר מוריסון לתומכי המפלגה הליברלית, והוסיף כי ניצחון זה ניתן ל"אוסטרלים השקטים". 



מוריסון. צילום: רויטרס



כזכור, מפלגת הלייבור באוסטרליה הבטיחה לבטל את ההכרה האוסטרלית במערב ירושלים כבירת ישראל. כך לדוגמה, בתשובה לשאלה בנושא ירושלים, ענו בלייבור: "אנחנו תומכים בתפיסה הרווחת של הקהילה הבינלאומית, לפיה עתיד ירושלים צריך להיות מוכרע על ידי הצדדים, כחלק מהסדר שלום ביניהם. לכן, המפלגה אינה תומכת בהכרה חד צדדית בירושלים כבירת ישראל, ואם תהיה המפלגה הגדולה בממשלה היא תבטל את ההחלטה הזו".



ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הכיר בדצמבר בירושלים המערבית כבירת ישראל, לאחר שאמר כי הוא "פתוח לרעיון להזיז את השגרירות האוסטרלית לירושלים".



בלייבור כינו את הצעד של מוריסון "מעשה מביש, שקשור לאינטרס הפוליטי הפנימי שלו, ולא לאינטרס הלאומי. הוא החליט לשנות מדיניות חוץ ארוכת שנים בניסיון ציני לזכות בקולות". עוד ציינו בלייבור כי מדובר ב"טקטיקה פוליטית נואשת".