אני בת 60 וכבר שנתיים סובלת מצרידות. בבדיקת גסטרו שעברתי בשנה שעברה נמצא שיש לי רפלוקס, ומאז אני נוטלת 40 מ"ג "נקסיום" בכל יום, אבל לצערי הרב אין שיפור. מעבר לזה אני משתדלת ליישם את כל העצות שקיבלתי על מנת לצמצם את תופעות הלוואי של הרפלוקס. אני לא אוכלת בשעות הלילה וישנה כאשר הראש שלי מורם, אבל גם זה לא מצליח לעזור לי. מה דעתך?
"רפלוקס הוא מצב שבו חומציות מהקיבה עולה בוושט, יכולה להגיע לגרון ולגרום לשיעול ולצרידות. אני רוצה שתבדקי אפשרות שאולי את אלרגית או רגישה למשהו שאת אוכלת, כי אם הצרידות לא נובעת מהרפלוקס כל הדברים שאת עושה כדי למנוע אותו לא יעזרו לך. בשלב הראשון אני ממליץ לך לנסות להימנע לחלוטין מאכילת מוצרי חלב במשך שלושה שבועות. גם אם את אוכלת עוגות או עוגיות, תבדקי שעל אריזת המוצר מופיעה המילה 'פרווה'. אם זה יעזור - מה טוב, אבל אם את לא רואה שום שינוי לאחר שלושה שבועות תעברי לשלב הבא - תפסיקי לצרוך מוצרים העשויים מחיטה. לעתים קרובות רגישות קלה לגלוטן עלולה לעורר רפלוקס בקיבה. מעבר לזה, כדאי לך לפנות לרופא ולבצע בדיקת רגישויות למזון. מסתבר שאלרגיה למשהו שונה מרגישות. זאת אומרת שאם מישהו אלרגי לאכילת זיתים, אז תופעות הלוואי יגיעו מיד לאחר האכילה. מי שאלרגי לזיתים ויאכל אותם יתחיל מיד לדמוע, להתגרד ובנוסף עתידה להופיע על עורו פריחה. מי שרגיש לאכילת זיתים לא יסבול מתופעות לוואי מיד אחרי שיאכל אותם. הרגישות עלולה להופיע גם אחרי כמה פעמים שהאדם הרגיש יאכל זיתים. אם את בודקת את כל הדברים האלה ושוללת אותם, אני ממליץ לך לבחון את הכיוון הנפשי. לפעמים אנחנו רוצים להגיד משהו אבל לא מעזים להוציא את המילים מהגרון, מה שמוביל להפרעת דיבור פסיכוסומטית".
אני בן 70, לאחרונה עברתי אירוע מוחי ומאז אני משותק בחצי גוף ימין. יש לי שיניים תותבות ואני סובל מריח רע מהפה. מה לדעתך עלי לעשות כדי לטפל בבעיה?

"ריח רע מהפה נקרא בשפה המקצועית 'הליטוזיס'. מדובר בתופעה שאנשים רבים חווים. משום שיש לך שיניים תותבות, אני ממליץ לפנות לרופא שיניים ולבדוק אם אין דלקת בחניכיים. פעמים רבות דלקת עלולה לגרום לריח לא טוב מהפה. עליך גם להיבדק אצל רופא אף אוזן גרון, שיבדוק את מצב השקדים שלך. יכול להיות שיש לך שקדים עם מחילות, עוד סיבה להופעת הריח הרע. בנוסף, חשוב שתפנה לרופא המשפחה שישלול הופעת הליקובקטר פילורי. לפעמים חיידק הליקובקטר בקיבה יכול לייצר ריח לא נעים מהפה אצל חולים. לתפיסתי, מעבר לכל הבדיקות כדאי מאוד שתקפיד על היגיינת הפה והשיניים. אתה הרי משותק בחצי הגוף הימני שלך, ואם אתה ימני ייתכן שאתה לא מצחצח שיניים כמו שצריך. נסה להוסיף מי חמצן 1% למים ולשטוף את הפה, או אפילו להשתמש במי פה".
מאז שאני זוכר את עצמי אינני אוהב לאכול ירקות ופירות וצורך מהם מעט מאוד. כיום אני כבר בן 44 ותוהה האם מולטי ויטמין יכול להיות פתרון טוב לאורך שנים?
"התשובה היא בהחלט כן, אבל עליך לזכור שמולטי ויטמין לא מוסיף את כל היסודות שאנחנו צריכים. לתפיסתי, אין תחליף לאכילת פירות וירקות. מה שאפשר לקבל מתזונה טרייה וטבעית תמיד טוב יותר מתחליפים, אבל אם אתה לא מעכל טוב, ברירת המחדל היא שימוש במולטי ויטמין". 
אני בת 70 וסובלת מלחץ דם לא מאוזן. כל פעם שאני בודקת את לחץ הדם שלי אני רועדת ללא שליטה, עד שהייתי בטוחה שיש לי פרקינסון. הרופאים לא מצליחים לאזן אותי אף על פי שבעבר לקחתי כל מיני כדורים. כבר חודשיים שאני נוטלת 50 מ"ג "לוסרדקס" בערב ו"לוסרדקס+" בבוקר, ולמרות זאת עדיין לא התאזנתי. מה דעתך?
"כשבאים לרופא והוא בודק לחץ דם, התוצאה יוצאת הרבה יותר גבוהה. גם כאשר אדם בודק לעצמו המספרים יוצאים גבוהים יותר, רק בגלל החשש מהתוצאה. יש שקוראים לתופעה 'תסמונת החלוק הלבן'. בשביל לבדוק לחץ דם מבלי להיות בלחץ, כדאי מאוד להיעזר בהולטר - מכשיר שמחברים ליד והוא בודק את רמת לחץ הדם במשך 24 שעות באופן אוטומטי. אופציה אחרת שתוכלי לנסות באופן חד־פעמי היא לקחת כדור הרגעה ולבדוק לחץ דם כמה פעמים במהלך אותו יום".