אחרי שנה של הכנות וחודשים של התעסקות תקשורתית הגיע אמש (שבת) אירוע אירוויזיון 2019 לסיומו וכעת מגיע שלב הסיכומים. הגמר הניב רייטיניג של 38.2 לתאגיד השידור כאשר ברגע השיא הגיע ל-45%. % 44.5 צפו בשיר של קובי מרימי ובמדונה 34.3%. ביוטיוב נרשמו למעלה משמונה מיליון צפיות בשידור הלייב בערוץ תאגיד השידור האירופי. בשידור החי של אתר כאן נרשמו 230 אלף ביקורים. 



נקודות השיא היו הכניסה של נטע ברזילי עם 102 אלף צפיות, הכרזת הזכייה של הולנד הביאה בטוויטר כאן באנגלית נתון שיא של 318 אלף צפיות והביצוע של קובי מרימי זכה ל-120 אלף צפיות. בערוצי היוטיוב המונגשים של כאן נרשמו 115 אלף צפיות.



"כל החלומות התגשמו", אמר גיל עומר יו"ר תאגיד השידור הישראלי כאן בראיון לגל"צ, על הפרויקט הענק אותו הרים הארגון אליו הוא משתייך, "הראינו פנים מדהימות של מדינת ישראל, המחמאות הן מקיר לקיר. יש ביקורות מדהימות ברחבי העולם וזה מאוד משמח. מדובר בסדר גודל של מיליונים רבים וכך גם התייחסנו לזה".



"ההפקה הזו עלתה בסביבות 140 מיליון שקלים", גילה עומר, "זו ההפקה הטלוויזיונית הגדולה בעולם. בסביבות 1700 בני אדם היו מעורבים בהפקת הענק הזו שעלתה  גם הרבה מאוד כסף. אנחנו חשבנו שעלות ההפקה הייתה צריכה להיות ממונת על ידי המדינה. מבחינת המדינה מדובר בקמפיין יחסי ציבור ראשון במעלה. לתאגיד יש שלושה ערוצי טלוויזיה ותשע תחנות רדיו והתקציב הרגיל נדרש לפעילות שוטפת. לקחנו הלוואה מאוד גדולה שנצטרך להחזיר אותה לאורך השנים".

עומר גם התייחס לשרת התרבות מירי רגב ופרשת זימונה לאירוע. "אני מצטער שהיא לא הגיעה. אנחנו קיבלנו חוות דעת משפטית שאנחנו יכולים להזמין רק את בעלי הזיקה לאירוע ולמשרד התרבות לא הייתה כזו. ברגע שהייתה פנייה ממשרד התרבות הזמנו את השרה אבל היא בחרה שלא לבוא. הזמנו גם את ראש הממשלה ורעייתו. רה"מ החליט לוותר ולא לבוא בשל סוגיית האבטחה".

על סוגיית התשלום למנחה לוסי איוב שעקב היותה עובדת תאגיד השידור לא זכתה לתשלום זהה לשאר מנחי הטקס, אלא לתשלום משכורת רגילה אמר עומר כי "אני יכול להבטיח שהיא לא הנחתה בהתנדבות. המסגרת התקציבית שלנו היא מאוד ברורה. לוסי הנחתה את האירוע מכיוון שהמנכ"ל אלדד קובלנץ התעקש על כך. היא קיבלה הזדמנות חד פעמית ולקחה אותה בשתי ידיים ואני מאוד מקווה שתימצא הדרך לתגמל אותה גם בשכר".

בנוגע לפרובוקציות בהופעה של מדונה ומצד הלהקה האיסלנדית אמר עומר כי "במשא ומתן מול מדונה הבהירו את הדברים האלה וגם הזהירו את איסלנד כי כל פרובוקציה תהיה לה משמעות לגבי ההשתתפות שלהם בשנה הבאה. זה לחלוטין בטריטוריה של איגוד השידור האירופי".