השר לשעבר מטעם הליכוד, בני בגין, מצטרף לביקורת מבית על הכוונה לחוקק את התיקון לחוק החסינות שימנע את העמדתו של ראש הממשלה בנין נתניהו לדין. בראיון הבוקר (ראשון) לכאן ב', אמר בגין כי הוא "מסתכל בצער על הימלטות מן הדין על ידי הסתתרות של ראש הממשלה מאחורי מגן החסינות כחבר כנסת". "עם או בלי שינוי חוק מדובר במעשה מושחת", הבהיר בגין.



עוד הוסיף בגין: "במעשה הזה ראש הממשלה מתכונן להשתמש לרעה לצרכיו האישיים בכוח השלטוני שהופקד לידיו והוא גורר איתו לשם גם אחרים, ולכן ברור שחברי הכנסת שיתמכו בניסיון של ראש הממשלה להימלט מן הדין ימעלו בתפקידם בנותנם יד למעשה מובהק של שחיתות".



כזכור, בליכוד הבהירו במהלך סוף השבוע כי חוק החסינות אינו נמצא על שולחן המשא ומתן ולא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים. מנגד אומרים באיחוד מפלגות הימין: נעמוד על כך שהחוק יופיע בהסכמים. על רקע הביקורת בתוך הליכוד הבהיר שלשום השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, בהודעה חריגה: "בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש".



הדברים קיבלו חיזוק אחר כך בהודעה נפרדת שנמסרה מטעמו של יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה, שאמר כי הוא "מאשר מטעמו של ראש הממשלה כי נושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים". עם זאת, יש לציין כי נתניהו נמנע מלהודיע כי הוא מתנגד להצעות החוק הפרטיות בנושא החסינות שמקדמים בנפרד ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) ויו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר (הליכוד). השניים מבקשים להחזיר לתוקפו את ההסדר שהיה קיים בעבר בכנסת, שלפיו החסינות אינה מוסרת באופן אוטומטי, אלא על היועץ המשפטי לממשלה לפנות לכנסת ולבקש את ההסרה, הליך הדורש רוב גם בוועדת הכנסת וגם במליאת הכנסת.



אלא שבבית היהודי־האיחוד הלאומי מבהירים כי המצב שונה לגמרי. "זו דרישה שלנו ואנחנו עומדים עליה", אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי. "הנושא יהיה בתוך ההסכמים הקואליציוניים". סמוטריץ' צייץ אמש בטוויטר: "אני מסרב לשתף פעולה עם הפופוליזם הזול של מתנגדי חוק החסינות. זה חוק נכון ודמוקרטי, שמקובל בלא מעט מדינות מתוקנות בעולם, ומבוסס על עקרון הפרדת הרשויות, שהשמאל שחק כאן עד דק כדי להמשיך לשלוט דרך מערכת המשפט, בניגוד להכרעת הרוב".גם גורמים אחרים בקואליציה, ובהם אביגדור ליברמן, הודיעו כי יתמכו בחוק.



בתוך כך נמשכת הסערה בליכוד בעקבות הביקורת שמתח בסוף השבוע ח"כ גדעון סער על הצעת חוק החסינות, שאותה הגדיר "אפס תועלת ומקסימום נזק", משום שלדבריו קידום החוק "יפגע בליכוד ולא יועיל לראש הממשלה". שלשום הביעה הח"כית החדשה בליכוד, מיכל שיר, המקורבת לסער, תמיכה בעמדתו וטענה כי חקיקה פרסונלית היא "שגויה ומיותרת". לדבריה, "הליכוד היא תנועה דמוקרטית. ריבוי דעות אינו חיסרון אלא יתרון".



ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) מתח ביקורת על דבריה וכתב בפייסבוק: "לקבל ליטופים וחיזוקים מהתקשורת זה הכי קל, בלי שום תחכום: תקוף את ביבי מתוך הליכוד, הפינוקים כבר יבואו. הם יודעים לפנק". הוא הוסיף: "ההתקפות התקשורתיות על אלה שמתייצבים לצדו של ראש הממשלה גם הן תבואנה, והן תהיינה קשות, פוגעניות, מעליבות. הם יודעים לפגוע. צריך עמוד שדרה מפלדה כדי לעמוד בכך, אבל תנועת הליכוד איננה תנועה עורפת ראשיה. אין לנו מלך ולא קיסר - יש לנו יו"ר שבחרנו בו לראשות התנועה, והמוני בית ישראל בחרו בו לראשות הממשלה. "יש עליו התקפות חסרות תקדים בהיקפן ובעוצמתן מהגורמים הכי כוחניים שיש במדינת ישראל, ואני מצפה מאיתנו, לפחות מאיתנו, חברי הכנסת - לגלות סולידריות ואחדות. אנחנו שחקנים קבוצתיים. לשמחתי, רובנו נוהגים כך. לצערי, לא כולנו".



גם ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הצטרף לביקורת ויצא נגד ח"כ שיר: "צר לי עלייך, חברתי מיכל שיר. לא מדובר בחקיקה פרסונלית, אלא בהחזרת המצב מ־2005. מי שנכנע לקמפיין האגרסיבי של אלו שהפסידו בבחירות פוגע בכל רפורמה משמעותית במערכת המשפט". בתוך כך פנתה בסוף השבוע יו"ר מרצ תמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקשה ממנו לפרסם חוות דעת שתאסור על חברי כנסת שנפתחו נגדם חקירות פליליות, בנימין נתניהו, אריה דרעי, דוד ביטן, חיים כץ ויעקב ליצמן, להשתתף בהצבעה על חוק החסינות.