אמנם לא גדלתי בבית אירופאי אבל אותי חינכו שלא משנה מה - תמיד מחמיאים למארח\ת! חבל שאירופה ממשיכה להתמרד נגדנו במקום להבין שאירוויזיון 2019 הוא הדבר הכי טוב שקרה לה. באמת כפויי טובה, פעם אחרונה שאנחנו משתדלים למען היבשת הזאת, שמעתם? 
כל הכבוד ל"כאן" שהרימו הפקה מרהיבה ביופייה. הרגשתי כמו בווגאס של הגייז וזה היה מהמם. מהצד זה נראה שאנחנו יותר עשירים מדובאי - אז שאירופה תדע, אנחנו לא עשירים אנחנו פשוט לא קמצנים. הערב התחיל בנטע שכמו תמיד - לא אכזבה. אחריה, עלתה דנה עם תלבושת מחרידה וצבע "מעודן" בשיער. בין לבין הציגו את הארצות וזה היה מדליק, וגם העבירו את המיקרופון לנדב ולאילנית ששרה את אחד השירים האהובים עלי בכל הזמנים הלא הוא "שם". האישה הזאת באמת מרגשת. 
התחלנו בשיר משעמם של מלטה שנתנה שואו כאילו היא במיני ישראל, אחריה עלתה אלבניה שנראתה כמו פרסומת למכון של נעמה קסרי רק בגוטי. כדי להציל את אירופה מהשיממון הגיע תורם של הצ'כים ששרו שיר של שנות ה-80 כשכולנו עוד האמנו שג'ורג' מייקל אוהב נשים. 

גרמניה הופיעה עם השיר "אחיות" וכל מה שחשבתי היה "שריפה, אחים שריפה", רוסיה עשתה פרסומת למקלחונים ולאנטי קלאק ודנמרק המשיכה את הקו עם עוד פרסומת לסופר פארם. אחרי הפרסומות הגיעה סן מרינו עם  המתמודד האהוב עלי -  סבאל'ה והשיר: "סטייק, נא - נא - נא! כשאתה רעב סטייק נא - נא - נא" בהחלט המנון שראוי לאמץ ביום העצמאות. 
המשכנו עם מקדוניה הצפונית וזמרת מחאה שגם הועילה בטובה להוסיף "תודה רבה ישראל", שוודיה הפגיזה עם זמר שדומה כמו 2 טיפות ארל גריי לכריס רוק (הוא נראה שוודי כמו שאני נראית מתעמלת קרקע אבל זה לא הפריע לו לעוף על עצמו), סלובניה הזכירה לי את כל מה שלא אהבתי בגיל ההתבגרות ובכלל, לזמרת היה מבט של "שד בא לקחת אותך". 
קפריסין רצתה להרים רק חבל שהזמרת לא הרימה את התחתונים והביאה שיר של שנה שעברה, הולנד שגם זכתה ( אל תשאלו אותי איך)  הציגה שיר חמוד שהרגיש לי כמו עוד שיר ששמעתי כבר, ויוון שלחה את קייטי פרי היווניה בלבוש של יונה. 

אוסקר שינדלר של האירוויזיון 

ואז הגיע קובי, כפרה עליו, אוסקר שינדלר של האירוויזיון הזה. הוא עלה כמו פארוק מהכלה מאיסטנבול ואני חשתי כמו סורייה. לא אכפת לי שהוא זכה במקום 23, כולם אנטישמים. קובי אביר והוא נלחם על חייו. מתחשק לי לחבק אותו וללחוש לו "זה לא אתה, זה הם"  כנראה שיש דברים שלעולם לא אבין: מדפסות תלת מימד והמקום של קובי מרימי בגמר. לא בגלל שאני ישראלית - הוא באמת היה מצוין וגרם ללא מעט שירים להחוויר לעומת הביצוע שלו. איך איסלנד הארורה עקפה אותו?
עוד לא נרגענו ממרימי וכבר העלו לנו את הנורווגים שקיבלו קהל חם ומרוגש מקובי, בריטניה שנורא עסוקה בלידה של הנסיך החדש לא שמה לב שהיא שלחה זמר בינוני ומטה, איסלנד, עוכרת ישראל, הציגה שיר שהזכיר לי את מצב רוחי בתקופת המחזור - דם, עצבים וכאבים. הם גרמו לי לצעוק למסך: "לכו ימעבולים! אתם לא חייבים להיות כאן". מזכירים  לי את דודה בלה שכל שנה הייתה מתלוננת שהיא לא אוהבת את הערב חג - וגם כל שנה הייתה הראשונה שהגיעה. לא טוב לך - את לא חייבת לבוא חמודה! 
מזל שהחתיך של אסטוניה עלה מיד אחריהם, תודה על הטיפול בטראומה. למישהו יש פוסטר שלו? חברה שואלת. תודה גם לבלרוס, שעשתה איתנו סקס רחמים ושנתנה לנו 12 נקודות ושיר של נועה קירל, תודה לאייזברג'אן על שיר חסר פואנטה ותודה לצרפת שניסתה לעשות מסר של נטע ברזילי - ללא הצלחה. 
ולסיום: איטליה הרשימה עם שיר שכולו הצגה, סרביה נראתה אפלה, שווייץ כמו תמיד הייתה פרווה, אוסטרליה שכל כך התלהבה מזה ששוב הזמינו אותה - נתנה שואו מוגזם שעשה לי ורטיגו רק מלראות אותו שלא נדבר על להקשיב לו. טוב שסיימנו עם ספרד - אני מתה על כל מה שיש למדינה הזאת להציע. 
אם יש זמרת שאפשר לסמוך עליה שלא תעשה לנו בושות - זאת גלי עטרי. אהבתי את השילוב של כמה זמרי אירוויזיון שעשו אחד את השני עד שהגיעו ל- "הללויה" (תודה לאל שלא נתנו לעדן בן זקן שוב את השיר הזה). קונצ'יטה חשב שהוא נטע אלחמיסטר ולבש על עצמו בגד ים בעוד שהקפריסאית חשה את עצמה קים קרדשיאן. חבל על המאמץ, הזמר מרסי קבר את כולם וכשהוא שר את "הללויה" אני אשכרה שמעתי את שערי שמיים נפתחים - "הללויה".   


קובי מרימי. צילום: AFP
קובי מרימי. צילום: AFP

 
אני מאד מקווה שאירופה נהנתה מהערב הזה כמו שאנחנו נהנינו כי אחרי חוסר ההערכה שלה כלפי קובי מרימי אני חוששת שהצנונים האלה לא התרגשו מכל המהומה.
 
מה שכן, הערב הזה הוכיח לנו שאין לנו על מי לסמוך - מלבד על עצמנו ועל אבינו שבשמיים. כל הטררם סביב מדונה וההיא פישלה בכל מקום שיכלה לפשל: עלתה עם רטייה לעין עצלה ותפאורה של "סיפורה של שפחה". משם זייפה כמו אח שלי כשקרא את הדרשה בבר מצווה ומעל כל זה -  סיימה את ההופעה עם דגל פלסטין לצד דגל ישראל.

מה נסגר עם אסתר המלכה? שפלסטין תשלם את החשבון שלה. בכסף הזה יכולנו להביא קהל יותר אוהב ציון כמו בריאן אדמס או גליקריה. אסתרוש, אני חושבת שבגיל 60 צריך פחות להתעקש על הופעה חיה ויותר להיצמד לפלייבק. מה שווה כל היופי הזה עם אסתרוש זייפה? תלמדי מגלי עטרי ואילנית שלא מתביישות בגילן המופלג ושעושות כבוד לקול שלהן ולעצמן. לס איז מור. 
כיף לכל הגוים שהיום הם ביום חופש. אני מרגישה כמו הבוקר של אחרי החופה. בואו לא ניתן לאירופה ולמדונה להרוס לנו - היינו הכי גדולים שיש. הצגנו מדינה מעלפת שכולם חייבים להיות בה. זאת הייתה הצגת תכלית ושבוע של שכרון חושים.  אפילו חוצפתה של איסלנד כשהניפה את דגל פלסטין לא תהרוס לנו את השמחה. קישטה.
איסלנד "מתוקה", אם את כל כך אוהבת את "פלסטין" קחי אותה ואת מדונה אלייך הביתה, ואל תחזרי לכאן - חצופה. אנחנו נסתדר לבד בכפר האירוויזיון. וכולם, בואו נשיר לאיסלנד - "סטייק נע - נע- נע כשאתם רעבים סטייק נע- נע- נע".