כולם חיכו בקוצר רוח להופעה של מדונה באירוויזיון. מעריציה הנלהבים רואיינו בחוף הים היכן שהתרחש פסטיבל האירוויזיון, ואמרו שאם היו רואים אותה מקרוב, הם היו מתעלפים מרוב התרגשות. אחת מהן הודתה שהיא ממתינה יום שלם ליד בית המלון דן תל אביב שם מתאכסנת הדיווה, אך ורק על מנת לנשום את האוויר ש"המלכה" הזאת נושמת.



מישהי אחרת אמרה שהיא תהיה ברקיע השביעי, ולא יהיה מאושר ממנה עלי אדמות, רק אם מדונה תציץ לרגע מחלון חדרה. מישהי נוספת החליטה שבעצם מדונה היא האלוהים בכבודו ובעצמו. אני שגדלתי על שיריה וראיתי בה מודל לחיקוי ולהעצמה נשית כמו כן למדתי ממנה צו אופנה מהו, וויתרתי על שעת השינה המוקדמת שלי, רק כדי לראות את מושא אהבתי דקות ספורות על המסך.



אבל לא מלכה, ולא נעליים אלא בושה וכלימה מאין כמותה. לפי השמועות, שילמו לזמרת מיליון וחצי דולר בשביל שני שירים. הון עתק שיכול היה ללכת לעניים ולנזקקים, במקום לזמרת שאתמול הוכיחה שהיא כבר פסה ונס ליחה. לא משנה כמה פרובוקציות היא תעשה, היא כבר לא עומדת בקצב ולא מדייקת בצליל, וזה בלשון המעטה, כי הזיופים שהיא הנפיקה אתמול, היו כל כך מבישים ומביכים שאין לי כל מושג איך בר רפאלי, אחת המנחות, עוד שפכה עליה את ההלל אחרי ההופעה הקצרה והמביכה שלה.



מדונה. צלם: אורית פניני
מדונה. צלם: אורית פניני



אפילו מתוך נימוס, לא הייתי משבחת הופעה שכזאת. עדיף לשתוק ולהמשיך הלאה. עדיף להתעלם, כאילו לא הייתה בכלל הופעה. הגברת הנכבדה עוד הערימה קשיים עד שחתמה על הסכמתה להופיע באירוע הזה. שלא לדבר על סכומי הכסף שהיא קיבלה, מבלי לספק את הסחורה. של מי לעזאזל היה הרעיון להביא אותה לכאן? יש לנו בארץ זמרים ופרפורמרים הרבה יותר טובים. עידן רייכל, המוכשר כל כך, נתן אתמול נאמבר מגניב, מיוחד, מקורי וכל כך אותנטי.



במקום לתת עוד רייכל, קיבלנו זמרת, שירדה לאיטה ובזהירות במדרגות, לבושה מכף רגל ועד ראש בלבוש מוזר. לפחות הייתה משילה מעצמה כמה פיסות בד על מנת לתת לנו שוב הצצה לאותה מדונה שפעם כבשה את הבמות לא רק בשיר, אלא גם בריקוד ובשרירי גופה המוצק. הפעם, לא היה ריקוד, והקול שבקע מגרונה כאשר פצחה בשיר, הזכיר לי את העורב במשל המפורסם "העורב והשועל" שרצה להתרברב בכשרונו המוזיקלי.



וכמו שהיא זייפה בשיר, היא גם זייפה בכך שהיא הערימה על הוועדה שקובעת את הכללים של האירוויזיון ובזמן ההופעה עצמה, היא פתאום שלפה שפן מהכובע (מה שלא קרה בחזרות עצמן) כשחלק מהרקדנים שמים על גבם את דגל פלסטין, לצד דגל ישראל, וכאשר היא יודעת שהאירוויזיון אוסר להעביר מסרים פוליטיים. בכך, היא גם גרמה לנו למבוכה לא קטנה בפני אותה וועדה.



מדונה באירוויזיון. צלם: רויטרס
מדונה באירוויזיון. צלם: רויטרס



מי גם ישמע איזה מסר היא העבירה. כביכול מסר של שלום. כמה "מקורי", היא לא מצאה פרובוקציה יצירתית אחרת בשביל לזכות בכותרות?



לי נראה ששטרות הכסף הרבים שהיא קיבלה, היו חשובים לה יותר מאותו מסר. אני אף חושדת שהיא החליטה להעביר אותו ברגע האחרון, כדי לרצות את כל שונאי ישראל שהחרימו את האירוויזיון וניסו להשפיע עליה על מנת שלא תופיע בתל אביב.



כמי שלומדת קבלה ושכביכול נפשה נקשרה ביהדות, ציפיתי שתעשה יותר השתדלות למען אירוע שהיה לנו כל כך חשוב שיצליח על מנת להוכיח לעולם את יכולותינו.



כמי שגדלה על מדונה והעריצה אותה, מבחינתי היא גמרה את הסוס, בדיוק כמו מפלגת העבודה, יאללה נקסט.