מזג האוויר המשוגע ועונת המעבר עשו שמות בשיער שלי, אז החלטתי לקחת יוזמה וקבעתי תור אצל הספר אילן מרגלית. הגעתי אליו כשהמצב היה דיי נואש, עם תפילות עזות והרבה אמונה שאולי יצליח לעזור לי ולפתור את בעיית השומניות הנוראית שמאלצת אותי לחפוף את השיער כל ערב.

כשהגעתי למספרה הוא המליץ לנסות את שיטת אבחון חדשה. כשראה שאני סקפטית, הוא הרגיע אותי שמדובר במכשיר חדש אותו הוא מציע בחינם לכל לקוח שמגיע לעשות טיפול כלשהו בשיער.

כמו שאתם בוודאי יודעים, עד היום אבחון השיער נעשה לרוב לפי חוות דעת מקצועית של מעצב השיער ובדיקות קרקפת ושיער במגע הידיים לצד מראה עיניים של מומחה. אך ממסתבר שחידושים טכנולוגיים לא מדלגים על עולם המספרות, וכיום ניתן לערוך אבחון הרבה יותר מתקדם באמצעות מצלמה מיוחדת המצלמת את השיער והקרקפת, מגדילה את התמונה פי 600 ומאפשרת לאבחן במדויק את מצבו של השיער.

בתור אחת שסובלת משיער שומני מאוד (ובתקופה האחרונה על אחת כמה וכמה), הייתי סקרנית לדעת אם המצלמה תצליח לאבחן את סוג השיער נכון, אם אקבל את האישור שאכן צדקתי כל שנות חיי בקיטורים על השמנוניות שיש בשיער שלי, והכי חשוב אם הטיפול שיקבע לי כפתרון - באמת יעבוד.

אילן מרגלית ורוסלנה. הספר האישי שלה


את המכשיר שהוא בעצם דמוי מקל ובקצהו מצלמה קטנה, מרגלית העביר על השיער שלי, לאורך הקרקפת, ואת הצילום ראיתי בזמן אמת ראיתי בטאבלט ששידר את כל מה שהמצלמה סרקה – ממש כמו סלפי סופר קרוב לשורשים. במקביל, קיבלתי הסבר מפורט של כל מה שלא הצלחתי להבין בעצמי. הוסבר לי שהאבחון נעשה על ידי שני פרמטרים: סוג השיער- דק או עבה/ יבש עד יבש מאוד/דליל או צפוף/ פגום עד פגום מאוד והקרקפת- שומנית/ רגישה/ קשקשים/ נשירה וצפיפות.

את האבחון התחלתי בעזרת מספר שאלות שעליהן אני והספר נדרשנו לענות במכשיר הטאבלט. השאלות היו למשל: איזה סוג שיער יש לי, כל כמה זמן אני משתמשת בפן, כל כמה זמן אני חופפת, איך הייתי רוצה שיראה השיער- לדוגמה יותר ברק\נפח וכו'. לאחר שענינו על כל השאלות, הספר החל לסרוק את השיער שלי בעזרת המכשיר והראה לי במסך את תמונת המצב, כאמור, מוגדלת פי 600.

כמו שחשבתי, המכונה אכן קבעה כי יש לי קרקפת שומנית, דבר המסביר את הבעיה עמה אני נאלצת להתמודד ביום יום. מכאן, בסוף האבחון המכשיר התאים לי את הטיפול המדויק לבעיית הקרקפת שלי, מוצרים מבית חברת "קרסטס" ואף הובטח לי מצוות המספרה שאלו יעזרו לי סוף סוף לטפל בבעיה הכל כך מרגיזה.

לפני כשבוע כבר התחלתי להשתמש בסדרת המוצרים עליה הוא המליץ, וכבר אני יכולה לספר לכם שניתן להבחין בשיפור קל. בסופו של דבר, הגעתי עם תקוות ויצאתי עם הרגשה של שינוי חיובי ואף הכרחי לשגרת החיים החדשה עם שיער אחד ובריא.