האירוויזיון מאחורינו ולמרות כל המחמאות בישראל ובעולם יש כאלו שפחות מרוצים מההצלחה הישראלית. אחד מהם הוא עיתונאי הארץ גדעון לוי שבשיחה היום (ראשון) עם ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM הביע את מורת רוחו מכך שהנושא הפלסטיני לא עמד על הפרק, זאת לאחר המאמר שפרסם בו הביע אכזבה מגרמניה שקיבלה החלטה שתנועת ה-BDS היא אנטישמית.





 מה דעתך על האירוויזיון? מדובר במסע יחסי ציבור מדהים לישראל שמנצח את ה-BDS.


"אין ספק בכלל ולכן אני נגד זה. אירוע שכזה מטשטש את הדברים האמיתיים. הייתי רוצה שהפלסטינים יזכו לאותם זכויות בדיוק כמוני".



שתהיה להם מדינה?
"כן או שתקום מדינה אחת עם שיווין זכויות מלא בינינו לבין הפלסטינים".



חוק השבות קיים במדינה שכזו?
"שוויון זכויות הוא ללא פריבילגיות על עם אחר".



וזכות השיבה?
"כל דבר יהיה על בסיס שוויוני. תהיה מדיניות הגירה שוויונית. בין הים לירדן יש מספר זהה של פלסטינים ויהודים והם צריכים להיות שווי זכויות".



רעיון שתי מדינות הוא עדיין אופציה?
"לצערי פתרון שתי מדינות הוא כבר לא אופציה. רובנו כבר יודעים שזה לא יקרה יותר. יש מדינה אחת. אנחנו כבר 52 שנים במדינה אחת".



אני מנסה להבין מה החלום שלך. מדינה אחת כוללת את עזה?
"איזו שאלה. מדינה אחת בין הירדן לים עם שוויון זכויות, זה החלום ואולי יום אחד נגיע אליו".



מה לגבי המשטרה והצבא במדינה הזו?
"עושים ריסטארט לכל העניין".



והצבא משותף בין יהודים וערבים? מה לגבי הנשק של חמאס?
"בוודאי, זה להתחיל הכל מההתחלה".



אתה מדבר בעצם על חדי קרן שלא קיימים.
"פעם דיברנו על חדי קרן כשרצינו לבנות מדינה יהודית. כיום הגענו למצב בו אי אפשר להיות מדינה יהודית וגם דמוקרטית ולכן נדרש עלינו לבחור. הרוב הישראלית בחרו בבחירות האחרונות במדינה יהודית ולכן זו לא תהיה מדינה דמוקרטית".



איך משכנעים את חמאס?
"אנחנו קודם כל צריכים לשכנע את הישראלים. עם חמאס הרבה יותר קל לי לדבר. חמאס מעוניין במדינה אחת בין הירדן לים. ביום שנבוא אליו עם הצעה הוגנת ומבוססת על שוויון אנחנו עוד נתפלא כמה הוא כן רוצה אותנו כאן".



לתפיסתך היהודים והערבים יוכלו ליצור כאן ציר שמבטל את המדינה היהודית, את התקווה ואת המנורה? הערבים יסכימו לחיות איתנו ולא ירצחו אותנו?
"בתנאי שאנחנו נסכים לחיות איתם ולא לרצוח אותם".



יש הקבלה בין הכמויות שאנחנו רוצים לבין כמויות שהם רוצחים?
"אין הקבלה. אנחנו רוצחים הרבה יותר".