במהלך הלילה שבין שישי לשבת התקבלו במוקד איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה תלונות רבות של תושבים בחיפה והקריות על מפגע ריח נרחב. כונני האיגוד וכוחות כיבוי והצלה חיפה, המשטרה ואנשי העירייה והמשרד להגנת הסביבה, יצאו לאזור, ובבדיקות שערכו גילו דליפת גז בצנרת שבין המפעלים של דור כימיקלים לבתי הזיקוק. לאחר שנתגלה מוקד דליפת הגז התעשייתי בצומת חלוצי התעשייה־יגאל ידין בעיר, נסגר אזור הצומת לתנועה בהנחיית הכוחות. מהבדיקות עלה כי הגז שדלף הוא גז תעשייתי הכבד מן האוויר, שדומה בתכונותיו לגפ"מ (גז בישול), ומכאן מפגע ריח הגז הקשה שהורגש היטב ברחבי האזור. מכיוון שמדובר בגז דליק, הופסקה באופן מיידי הזרמת הגז בין המפעלים, ובצינורות הגז הוזרמו מים במטרה לאתר את מקור הדליפה.
אביהו האן, חבר מועצת העיר חיפה, האשים ברדיו צפון 104.5FM את המפעלים במפרץ חיפה ואת המשרד להגנת הסביבה: "אני מרגיש שמשרד ההגנה לסביבה זה רגולטור שלא שומר על חיי התושבים. אני מרגיש שיש כאן זילות אדירה בחיי אדם. אירוע רודף אירוע, תירוצים רודפים תירוצים. יש פה מערך אדיר של צינורות ומכלים שאף אחד לא יודע מה מצבם. אין מערך של חיישנים. מזרימים גז מסוכן. למה מחכים? לאף של התושבים".


עוד הוסיף האן: "אצלנו יש ויתור אדיר למפעלים. במקום שיגנו על חיי התושבים, הם רק חושבים איך למקסם את הרווחים. האירוע הזה יעבור עוד כמה ימים. אני רוצה לראות איזה פתרון הם נותנים להמשך הדרך. יש פה יד קלה על ההדק. אנחנו נצא לרחובות ונפגין מול הגורמים מקבלי ההחלטות. אנחנו שבעי מלחמות אבל עוד לא התעייפנו".
שלמה כץ, מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, אמר במהלך השידור בתגובה להאשמות: "אנחנו הורדנו בצורה משמעותית את החשיפה לחומרים מסוכנים במפרץ. הוצאנו את מכל האמוניה, את הברום, את הכלור ודברים נוספים. היינו עדים בעבר לפיצוצים שאיתרנו אותם בזמן. כל דבר שאפשר להפחית את הסיכונים, אנחנו נעשה. השלמנו תוכנית כוללת לכל מפרץ חיפה".