המשטרה החלה היום (ראשון) את חקירת האסון שבו נהרגו ארבעה פועלים באתר בניה ביבנה, וחוקרת מספר עובדים בחברת הבנייה המבצעת את העבודות באתר, ואף מספר מנהלים בחברת המנופים שעובדיה הגיעו הבוקר על מנת לפרק את המנוף שבו אירע האסון, תחת חשד לגרימת מוות ברשלנות.



המשטרה הודיעה מוקדם יותר כי חקירת המקרה הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה. בעקבות התאונה, עוכבו שמונה בעלי תפקידים שונים באתר העבודה, חלקם יחקרו באזהרה. לפני כחודש התחשמל נהג משאית בן 31 באותו אתר בנייה.


על פי החשד, בשעות הבוקר טיפסו ארבעת העובדים על העגורן במטרה להתחיל במלאכת פירוקו, לאחר שלא היה בו צורך עוד. בגובה של כ-30 מטרים, החלו העובדים לשחרר רכיבים בזרוע של המנוף, כשבשלב מסוים, כך חושדים במשטרה, נשמטה אחת המשקולות, והיא נפלה אל הקרקע יחד עם שלושה מהעובדים, שככל הנראה נמחצו למוות.

אתר קריסת המנוף. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
אתר קריסת המנוף. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


המנופאי נותר תלוי בין שמיים וארץ, ברתמות שאליהן היה מחובר, אולם בחלוף שעה, לאחר שחולץ בידי מומחי חילוץ והצלה של כבאות מחוז מרכז, נאלצו כוחות מד"א לקבוע את מותו.

מדובר באתר של רמי שבירו, הבונה במקום פרויקט דיור למשתכן. במשטרה רואים את האירוע בחומרה, וכאמור, מנהלים את החקירה תחת חשד לגרימת מוות ברשלנות.

באירוע הטרגי נהרגו, כאמור, ארבעה פועלים, בהם שלושה עובדים זרים מסין ומפעיל מנוף ישראלי, מפגיעת משקולות מנוף שקרסו באתר בנייה בשדרות ז'בוטינסקי ביבנה. בנוסף, שני בני אדם נפצעו באורח קל בתאונה.