אירועי אירוויזיון 2019 בישראל עברו בהצלחה וגרפו מחמאות ברחבי העולם, על אף מספר אירועים שמעט העיבו על החגיגות. המפיק דני בן נעים, בעליה של חברת ההפקה קומטק שהיה אחראי בין היתר לארגון משחק הכדורגל שבוטל בין ישראל לארגנטינה, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאירועים בינלאומיים המתקיימים בארץ, ואף חשף כי ישנן הכנות לקראת בואו של שחקן הכדורגל הטוב בעולם לישראל.



"הדרך הכי טובה למתג אותנו בעולם היא דרך אירועים ספורטיביים או תרבותיים", אמר. "ארצות אחרות מקפידות על אירועי ספורט, מתקצבות את התרבות והספורט בהרבה מאוד כסף על מנת לזכות ולארח. זה מוכח שאירועים כמו הג'ירו, האירוויזיון ותחרויות נוספות משדרות שאנחנו מדינה נורמאלית".



אירוע ספורט זה יותר קל, אבל אירוויזיון קורה רק פעם ב-20 שנה.

"אירוע כמו האירוויזיון הוא אירוע מכונן. כמו הג'ירו, הוא פתח כאן משהו חדש בעוצמה מאוד גדולה. גם ברמה ההפקתית המהודקת, גם בהזמנה של מדונה לאירוע שחשפה אותו לעוד קהל. זה היה שדרוג משמעותי לכולנו".

"מחירי בתי המלון היו צריכים להיות מפוקחים". גמר האירוויזיון 2019. צילום: AFP


מה דעתך על התיירים המעטים שהגיעו?
"יש כאן עניין של אי חשיבה אסטרטגית בריצה למרחקים ארוכים. היה צריך לקבוע את מחירי הכרטיסים בתוך הפקת האירוויזיון. בפורטוגל שילמו 80 יורו לכרטיס ובישראל שילמו אלפי שקלים. מחירי בתי המלונות גם היו צריכים להיות מפוקחים. בסופו של דבר מדובר במנוף שיווקי וכסף שנכנס למדינה. עוד 5,000 תיירים שהיו מגיעים לישראל היו מביאים עשרות מיליוני שקלים למדינה".
 
מה ההשפעות של האירוע? כאן זה נגמר?
"זו הייתה הפגנת יכולת מאוד חשובה. אנחנו מוגבלים בגודל והאולם היה קטן מידי. אנחנו לא מצליחים להביא אירועי ספורט ענקיים מאירופה כי יש מקום רק ל-30 אלף איש במגרשים. האצטדיונים מספיקים לצרכים המקומיים שלנו".
 
כמה כסף להערכתך נכנס מכל האירוע הזה?
"בג'ירו דה איטליה היו הכנסות בין 50 ל-60 מיליון שקלים, אז הגיעו המון תיירים לאירוע שהיה בחינם. באירוויזיון היו להערכתי הכנסות של כ-20-30 מיליון שקלים".
 
מה לגבי מסי? יגיע לישראל?
"זה יקרה השנה. יש דיבור צמוד על כך. החלום הוא להביא את קבוצת הכדורגל של ברצלונה לישראל".