טפסר משנה איציק לוי, שפיקד על פעולות החילוץ בעקבות קריסת העגורן ביבנה, התייחס הערב (ראשון) בתכנית של פרופ' אריה אלדד ובן כספית ב-103FM לאסון שבו נהרגו ארבעה פועלים.

"קיבלנו דיווח על עגורן שקרס ולכודים במנוף", שחזר לוי. "הוצאנו מתחנת יבנה ורחובות את היחידה לחילוצים מיוחדים במהירות למקום. הצוות הראשון שהגיע זיהה שהחלק האחורי של המנוף קרס, ושלכוד תלוי בין שמיים לארץ. אירוע של כשל בטיחותי מצריך לנקוט בכל אמצעי הבטיחות כדי להגן על האנשים הלכודים במנוף ואלו שמחלצים אותם. הלוחמים טיפסו אל הלכוד דרך המנוף, חברו אליו ורתמו אותו למערכת החילוץ שלנו כדי להעבירו לטיפול של מד"א".



"זה היה מסוכן מאוד", הבהיר מפקד פעולות החילוץ. "הפעלתי שיקול דעת במטרה להגיע במהרה לפצוע. בחנתי שאין פגיעה בבסיס המנוף, ושני לוחמים שעברו את ההכשרה לחילוץ חברו ללכוד והחלו להוריד אותו כלפי מטה. אנחנו לוחמי אש. גם כשיש שריפה בדירה כולם בורחים ממנה ואנחנו נכנסים היישר אל תוך האש. זהו תפקדנו כנותני שירות. נעשה כל שביכולתנו כדי להציל חיים גם תוך סיכון החיים שלנו. במקרה הזה הפעלתי שיקול דעת לאחר שראיתי שהמנוף יצליח להחזיק את הלוחמים שלי".
 
דיווחו על נעדר באירוע? היה פועל חמישי?
"נאמר לנו שחמישה פועלים עברו תדרוך בוקר ואנחנו מצאנו רק ארבעה אנשים, לכן החמישי היה בגדר נעדר. בסוף נמצא הפועל החמישי שכבר היה למטה בריא ושלם. כל אלו שנהרגו היו למעלה במנוף כשעליהם רתמות וציוד בטיחות. אחד נותר תלוי בין שמיים ולארץ ושלושת הנוספים כנראה שנפלו אל מותם".

אחיו התחשמל באותו אתר: "מפנה אצבע מאשימה לקבלן ולאוכפי החוק"

מיכאל כהן, שאחיו התחשמל למוות באותו אתר בדיוק בחודש שעבר, התייחס אף הוא לנושא, ואמר: "איך שראיתי את התמונה הראשונה באמצעי התקשורת הבנתי שזה אותו המקום".


לכאורה זו לא אותה תקלה אך בכל זאת אתה מפנה אצבע מאשימה לקבלן ולאוכפי החוק.
"אכן. לא משנה אם מדובר במשטרה או בפקחי הבטיחות".

מישהו נתן את הדין? אתה עוקב אחרי מה שקרה למנהלי האתר ששוב מעוכבים ונחקרים?
"עורכת הדין שלנו מעדכנת אותנו בכל. הכל נעשה דרכה. מעבר לכך אני לא מעורב".
 
מוקדם יותר הסבירו בכבאות והצלה לישראל כי "הלוחמים מהיחידה לחילוצים מיוחדים, טיפסו על העגורן תוך סיכון עצמי גבוה, ובפעולות חילוץ מורכבות, שכללו בניית מערכת חילוץ באמצעות חבלים הצליחו לחלץ את כלל הלכודים. בשלב ראשון, הלוחמים הגיעו אל הלכוד, אשר היה תלוי בין שמים וארץ באופן מסכן חיים, וכאשר ניסו ליצור עמו קשר הבינו כי אינו בין החיים. הם רתמו אותו למניעת נפילה וחילצוהו אל גורמי הרפואה. בשלב השני, לוחמי האש איבטחו את שני הלכודים שהיו פצועים במצב קל, וחילצו אותם דרך הסולם של העגורן אל הקרקע".