לילה טוב אירופה ומזל טוב הולנד, הזוכה הגדולה של אירוויזיון 2019: אמש הציגה ישראל את המופע היקר והמרהיב ביותר שיצא מארץ הקודש. נציגי העיתונות של המדינה הזוכה והיוצרים הישראלים של משדר התחרות האירופית סיפרו ל"מעריב אונליין", על ההתרגשות מהזכייה, על העבודה על ההפקה המורכבת, המשברים שלא פסקו, והצהירו: "האירוויזיון ייחרט בפנתאון האירוויזיונים הטובים בכל הזמנים".

מקס, עיתונאי מהולנד, סיפר בהתרגשות כי "אני נפעם, הזכייה כל כך מלהיבה כי היינו במקום השלישי אחרי הצבעת השופטים. מדובר בחלום שמתגשם כי עברו 44 שנים מאז שזכינו בפעם האחרונה. אפילו לא נולדתי אז".

יובל כהן, הבמאי והעורך הראשי של האירוויזיון סיפר: "ביולי, כשקיבלנו את התחרות, הדבר הראשון שעשינו היה למפות 20 אירוויזיוני עבר. ראינו אותם מהתחלה ועד הסוף וחילקנו אותם, הנחייה, גלויות, קטעי במה והכל - ואמרנו מה אנחנו אוהבים מכל אירוויזיון וניסינו למפות ולעשות. ה'ליין אפ', הדברים שרצינו היו כבר ביולי-אוגוסט, ה"סוייץ'-סונג" היה שם, קטע הפתיחה של נטע והמטוס. אתה יורה לכל הכיוונים ואומר, 'ייקלט בסוף משהו' וגם על הדרך אתה אומר, 'נגיד למדונה לבוא' ופתאום הכל קרה".

"כל שנייה היה 'קרייסיס' (משבר), קרייסיסים של דברים שבכלל לא חשבת שיכולים לקרות", הוסיף כהן. "אבל אי אפשר לכמת את מה שישראל השיגה מהאירוויזיון בכסף. האירוע שודר ל-200 מיליון צופים, מעל 50 מדינות צפו בו, ישראל במיטבה, עם הזמרים שלה והנופים שלה".

נדב אמבון, במאי ראשי כאן דיגיטל ומנחה מסיבות העיתונאים, סיפר: "אחרי שני חצאי גמר מאוד מוצלחים היה לנו מאוד חשוב לסיים את המשדר של הגמר כמו שצריך, בלי עניינים, בלי התקלות, לא חיצוניות ולא פנימיות. חוץ מכמה דברים קטנים שתמיד אפשר לשפר ולעשות יותר טוב, הכל הלך ממש חלק וטוב. אנחנו חושב שהוא ייכנס לפנתאון האירוויזיונים הכי טובים שנעשו".

חזרות לחצי גמר האירוויזיון. צילום: קיץ ברבנר
חזרות לחצי גמר האירוויזיון. צילום: קיץ ברבנר


אמבון ציין את ההנגשה של השידור לקהלים בעלי צרכים מיוחדים כמו חירשים ועיוורים, והוסיף גם את השידור בדיגיטל שזכה להצלחה: "היה משוגע. אנשים שכל מה שמעניין אותם הוא אינסטגרם לקחו חלק באירוויזיון בגלל ש'כאן דיגיטל' שידר בערוצים על גבי ערוצים של תוכן שקשור לאירוויזיון לקראת התחרות. עשינו פה דברים מאוד גדולים, אני מאוד גאה, בעיקר בלוסי".

שלא קיבלה מספיק כסף.
"אף אחד מאיתנו לא מקבל מספיק כסף, בכל זאת שידור ציבורי. אנחנו לא מצפים לכסף, אנחנו עושים את הכל בשביל השליחות, בשבילכם".