רב"ט ר’ סולק מביתו על ידי הוריו כי שובץ לתפקיד טבח ולא לוחם, בקשתו להכרה כחייל בודד התעכבה, ובשל המצוקה הוא ביצע עריקות במשך 129 יום עד שנעצר. אבל לאחרונה, בצעד תקדימי, בוטל כתב האישום נגדו לאחר שלבית הדין הצבאי הוצגו הקלטות של אמו, שאישרה כי סילקה את בנה מהבית ולחצה עליו לערוק מהצבא עד שישונה שיבוצו, תוך שהוא קובעת: “טבחים לא ייכנסו אצלי לבית".



רב"ט ר’, יש להבין, בכלל רצה לשרת בצבא כלוחם, אבל בעקבות נתוני גיוס נמוכים שאינם מתאימים לתפקיד לחימה הוא החל באוגוסט האחרון טירונות בחוות השומר, ובסיומה שובץ כטבח בבסיס חיל הים בדרום. הוא פנה למפקדיו, ביקש לשנות את השיבוץ והסביר כי הוא מעוניין לשרת שירות משפיע יותר בהתאם לערכים שספג בביתו. כשהניסיונות לשנות את השיבוץ לא צלחו ורב"ט ר’ כבר השלים עם ההחלטה, התברר שהוריו לא. אמו אף פנתה למפקדים והודיעה להם: “לא גידלנו טבח, גידלנו לוחם".



בשלב מסוים, כשהתברר להורים שהמפקדים לא העבירו את ר’ לתפקיד לוחם כפי שדרשו, הם הודיעו לבנם כי כל עוד הוא לא משרת כלוחם, אין לו מה לחפש בביתם. מרגע זה ואילך החלה למעשה הידרדרות במצבו: הוא נאלץ לישון אצל חברים או להישאר בבסיס גם בסופי שבוע וחגים, ולא פעם אף מצא את עצמו ברחוב. בשל התנכרות משפחתו הוא אף נכנס לחובות כספיים. רב"ט ר’ ביקש מהצבא הכרה כחייל בודד, אך הטיפול בו התעכב, ובשל מצבו הקשה ברח מהצבא והחל לעבוד לפרנסתו.



לאחר 129 יום של עריקות הוא נעצר על ידי המשטרה הצבאית והוגש נגדו כתב אישום בבית הדין הצבאי במחוז צפון, והעונש שהיה צפוי להיגזר עליו הוא תקופת מאסר של חודשים רבים ורישום פלילי. התמונה השתנתה לטובתו לאחר שעורך דינו מטעם הסנגוריה הצבאית, סרן חיים אזולאי, הציג לתביעה הקלטה של אמו של ר’ לאחר שהוא קיים איתה שיחה, שבה הודתה כי אמרה לר’ שהוא מסולק מהבית עד שיתקבל לשירות קרבי ואף עודדה אותו לערוק כדי לא להמשיך לשרת כטבח ו“לבייש את המשפחה", כהגדרתה.



לאחר שהושמעה ההקלטה והוצג הרקע המלא לנסיבות עריקתו, הסכימה התביעה הצבאית לבטל את כתב האישום ללא רישום פלילי. כן הוחלט שר’ יחזור לתפקידו הקודם כטבח, ישלים בהקדם את ההכרה בו כחייל בודד ויזכה לתמיכה מהצבא, כולל דיור, ולאחר מכן ימשיך לנסות לעבור לתפקיד קרבי. 



בשיחה עם האם היא אישרה שהוציאה את בנה מהבית ואסרה עליו לישון בו כל עוד הוא לא משרת בתפקיד קרבי. היא אישרה שדרבנה אותו לערוק מהצבא עד שישובץ בתפקיד קרבי. על פי דבריה, היא חושבת שהיא עשתה את המעשה הנכון עבור בנה.