מכה לוואווי: גוגל השעתה את עסקיה הלילה (שני) עם ענקית התקשורת הסינית ומנעה ממנה מלהשתמש באפליקציות ושירותים קריטיים כמו ג'ימייל ויוטיוב במגוון הסמארטפונים שלה. 

כמו יצרניות סמארטפונים נוספות כמו סמסונג ו-LG, וואווי מסתמכת על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על מנת להפעיל את מכשיריה הניידים. המוצרים הקיימים לא יקבלו יותר עדכוני אנדרואיד, ומכשירים חדשים יאבדו גישה לגוגל פליי, שדרכה משתמשים מורידים אפליקציות חדשות.

וואווי תוגבל במקום זאת לגרסה ציבורית של מערכת הפעלה הנקראת "Android Open Source Project" שלא כוללת אפליקציות גוגל כמו ג'ימייל, גוגל מפות, גוגל תמונות ויוטיוב. מכירות עצומות של החברה בסין ובחלקים של אירופה סייעו לה לעקוף את אפל בנתח השוק, ולהפוך לשנייה רק לסמסונג במכירות סמארטפונים בעולם. 
כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם ביום חמישי על צו המורה על מצב חירום לאומי בתחום התקשורת. במסגרת ההחלטה הנשיאותית, חברות אמריקאיות לא יוכלו להשתמש בציוד תקשורת המיוצר על ידי חברות המהוות סיכון ביטחוני למדינה, דבר המונע ביצוע עסקים עם 70 חברות שונות, בהן וואווי הסינית. גורמים בממשל הסבירו כי ההחלטה תקשה על וואווי למכור את המוצרים שלה בארצות הברית, זאת בשל ההסתמכות על ספקים אמריקאים.

 גוגל. צילום: גטי אימג'ז
גוגל. צילום: גטי אימג'ז

 

ארה"ב לחצה בעבר על מדינות אחרות לא להשתמש בציוד של וואווי ברשתות 5G, אותן היא מכנה "לא אמינות". בחודש אוגוסט, טראמפ חתם על חוק שאוסר על הממשל האמריקאי עצמו מלהשתמש בציוד מוואווי ומחברה סינית נוספת, ZTE. בעבר דווח כי נאסר על עובדי הפנטגון להיכנס לתוך המבנה המסווג כאשר הם אוחזים במכשיר של חברה סינית, ונתבקשו להפקידו בכניסה. 



מוקדם יותר החודש גורמים ב-CIA טענו כי וואווי ממומנת, לפחות חלקית, על ידי המודיעין הסיני. הדיווח בטיימס הבריטי טוען כי ארגון הביון האמריקאי מאשים את וואווי בקבלת מימון מהוועדה לביטחון לאומי בסין, צבא המדינה ואף מרשת המודיעין הממלכתית הסינית.