בן דקלו, בן 22 מרמת גן, ויונתן סבג, בן 33 מאור יהודה, הם שניים מההרוגים באסון קריסת המנוף שאירע אתמול ביבנה, כך הותר לפרסום. אתמול נודע כי ההרוג השלישי הוא גיל חזאזי, בן 51 מחדרה. שמו של ההרוג הרביעי טרם פורסם. 



בבוקר האסון פרסם דקלו תמונה שצילם ממרומי המנוף באינסטגרם וכתב. "בונה את יבנה". הוא התגורר לסירוגין אצל אימו בפרדס חנה ואצל אביו ברמת גן, והשתחרר לפני שנה משירות צבאי בחיל הים. 



הצילום האחרון של בן דקלו. צילום מסך
הצילום האחרון של בן דקלו. צילום מסך



ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, כתב אתמול בפייסבוק על מותו של דקלו והוסיף כי "קו הנוף של רמת גן מרובה מנופים ולכן הנחתי את מהנדסת העיר לחדד, למקד ולהגביר את הפיקוח עליהם ולהסב את תשומת לב משרד העבודה לפקח על הדברים שבסמכותו".





יוני סבג הותיר אחריו הורים ושני אחים ועיריית אור יהודה מסרה כי היא "עומדת לרשות המשפחה ברגעים קשים אלו ותסייע ככל שיידרש".



המשטרה מתכוונת לזמן לשימוע את רמי שבירו, היזם שבאתר הבנייה שלו ביבנה אירע האסון בו נהרגו אתמול ארבעה עובדים בקריסת מנוף, וכן את מנהל האתר, כך נודע למעריב. השימוע ייערך בפני מפקד מרחב השפלה, תת ניצב דוד פילו, וגורמים במשטרה אומרים כי הוא צפוי לממש את סמכותו ולסגור את האתר ל-30 יום. החלטת המשטרה נובעת בין היתר מכך שמדובר באסון שני תוך חודש, לאחר שב-15 באפריל נהרג יצחק כהן, נהג משאית שהתחשמל במקום.



כבר אתמול, לאחר האסון, עוכבו מספר עובדים בחברת רמי שבירו ובחברת המנופים לחקירה ביחידת "פלס" החוקרת תאונות עבודה, ומשרד העבודה והרווחה הורה לסגור את האתר ל-48 שעות. המשטרה חוקרת את האירוע כגרימת מוות ברשלנות.

על פי החשד, בשעות הבוקר טיפסו ארבעת העובדים על העגורן במטרה להתחיל במלאכת פירוקו, לאחר שלא היה בו צורך עוד. בגובה של כ-30 מטרים, החלו העובדים לשחרר רכיבים בזרוע של המנוף, כשבשלב מסוים, כך חושדים במשטרה, נשמטה אחת המשקולות, והיא נפלה אל הקרקע יחד עם שלושה מהעובדים, שככל הנראה נמחצו למוות.

המנופאי נותר תלוי בין שמיים וארץ, ברתמות שאליהן היה מחובר, אולם בחלוף שעה, לאחר שחולץ בידי מומחי חילוץ והצלה של כבאות מחוז מרכז, נאלצו כוחות מד"א לקבוע את מותו.