ארגוני הטרור ברצועת עזה טוענים כי במהלך סבב הלחימה האחרון בעזה נעשה ניסיון לירות טיל לעבר מסוק של צה"ל, אך מטוס של חיל האוויר סיכל אותו, ופגע בחוליית המחבלים שהתארגנה לירי הרקטה, כך דווח היום (שני) בעיתון "אל קודס".



לדברי המקורות שדיברו עם העיתון, המחבלים ניסו להשתמש בטיל קרקע-אוויר במטרה להפיל מסוק אפאצ'י שהיה ממוקם סמוך לנחל עוז, מזרחית לעיר עזה, אך מטוס של חיל האוויר הפתיע אותם, בעת שהתארגנו לירי בשכונת ש'געיה, וירה לעברם טיל. 
הגורמים הוסיפו כי המבצע היה קרוב לצאת לפועל, אלמלא הגעתו של המטוס הישראלי לאזור, זמן קצר מאוד לפני הירי. לטענת המקורות שצוטטו ב"אל קודס", ההחלטה לבצע את הפעולה התקבלה לאחר שישראל הפציצה מספר מבני מגורים אזרחיים. 

תקיפה של צה"ל במהלך הסבב האחרון. צילום: רויטרס
תקיפה של צה"ל במהלך הסבב האחרון. צילום: רויטרס


בתוך כך, המתיחות בדרום נמשכת, כאשר רק לפני שישה ימים הגיעו מעל 10,000 בני אדם להפגנות בגבול רצועת עזה לרגל ציון יום הנכבה, במהלכן הבעירו צמיגים והשליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון.
 
במהלך המהומות בגבול, כוחות צה"ל עצרו חשוד שחצה את גדר המערכת בצפון הרצועה לשטח ישראל. על החשוד לא נתפס נשק, והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

לפני ארבעה ימים סוכלה העברת 172 חבילות החשודות כמוצרים דו שימושיים, דרך מעבר ארז, לאחר שהיו מיועדות לעבור לרצועת עזה. קצין מעבר ארז מטעם מת״ק עזה, תפס והחרים את הציוד החשוד שהוזמן באינטרנט, שהכיל ציוד צבאי ואלקטרוני העלול לשמש לצורכי טרור.