דנה (28) לא חלמה שיש אפשרות שהיא וסבתא שלה (77) בחרו להשתמש באותו אמצעי מניעה, דיאפרגמה. דיאפרג- מה???? אז ככה, עבור דנה היתה זו בחירה טבעית, שאליה הגיעה לאחר סקירה של אמצעי מניעה שונים ומסקנה שהיא רוצה אמצעי מניעה יעיל, ללא תופעות לוואי, שאינו משפיע עליה מבחינה הורמונלית, שאינו פולשני ושאינו צריך התקנה אצל הרופא.

כך הגיעה אל הדיאפרגמה המיתולוגית ושמחה לגלות שגם בתחום זה חלה התפתחות שנועדה להתאים את המוצר לימינו אנו. הדיאפרגמה המקורית היא בת למעלה מ-100 שנה וכמובן שעברה מאז גילגולים וגרסאות שונות בתחום העיצוב והחומרים שממנה יוצרה בעבר. השימוש בדיאפרגמה היה פופולארי מאד לפני 40-50 שנה וכיום תודות להשקעת משאבים כלכליים וטכנולוגיים של קרנות קידום בריאות לנשים, כמו זו של ביל ומלינדה גייטס, יכולות נשים בכל העולם לבחור להשתמש בדיאפרגמה מודרנית ששמה קאיה CAYA.
 
כיצד הדיאפרגמה מונעת הריון? מדובר בכיפת סיליקון רפואי רב פעמי שהאישה שמה בעצמה בנרתיק לפני המגע המיני ומכסה את צוואר הרחם כך שזרע אינו יכול לעבור דרכו ולהפרות את הביצית. החדרת הדיאפרגמה אינה מסובכת יותר משימוש בטמפון או גביעונית. איך זה מרגיש? עובדה היא כי בעת השימוש, הדיאפרגמה אינה מורגשת בנרתיק ואינה מפריעה לבני הזוג בזמן המגע המיני. בחלוף לפחות 6 שעות מהמגע המיני ועד 24 שעות, אפשר להסיר את הדיאפרגמה, לשטוף במים וסבון ולאחסן בקופסא.

הדיאפגרמה של קאיה. צילום: יח


פשוט, קל וללא תופעות לוואי. אז מה חדש בעצם לעומת הדיאפרגמה של סבתא? דיאפרגמת קאיה היא כיפה סגלגלה עשויה סיליקון רפואי איכותי, בעיצוב
ייחודי וארגונומי שלוקח בחשבון את המבנה האנטומי של גוף האישה וחווית המשתמשת. החל ממגע הסיליקון, דרך הקימורים המעוגלים והצבע העדין - הכל למען שימוש ידידותי, פשוט ויעיל. השימוש בדיאפרגמת קאיה מלווה בג'ל מיוחד הפוגע בתפקוד תאי הזרע ותורם ליעילות במניעת ההריון.

בשנים האחרונות חלה בקרב נשים עליה במגמת חיבור מחדש והיכרות עם גופן, נטילת אחריות על הגוף, תשומת לב לחוויה מינית ורצון באמצעי מניעה נטול תופעות לוואי. עובדה זו השיבה את הבחירה והשימוש בדיאפרגמה כאמצעי מניעה לגיטימי. זהו אמצעי שמחזיר את הבחירה והשליטה של האישה על גופה שלה.


הבחירה בדיאפרגמה יכולה לשמש כגיבוי במקרה של שיכחה בעת נטילת גלולות וכן לזוגות שרוצים לגוון או שפשוט עייפו משימוש קבוע בקונדומים. השימוש בדיאפרגמה מתאים לרוב הנשים המעוניינות בכך. נדרשת פגישה בת כשעה עם אשת מקצוע, שבמהלכה האישה תלמד לחוש את צוואר הרחם, כיצד להכניס ולהוציא את הדיאפרגמה בעצמה כדי שתוכל להתחיל ליהנות משימוש במוצר למשך שנים.
 
הכותבת היא מומחית בהתאמת אמצעי מניעה חוצצים לנשים, ופוגשת נשים להתאמת דיאפרגמה בתל אביב, בנימינה וקרית טבעון.
ליצירת קשר [email protected] 050-4836200