ההודעה של גוגל על השעיית הקשרים עם וואווי, ותגובת החברה לפיה תמשיך לספק עדכונים למכשירים הקיימים, עוררו סערה ושאלות רבות בקרב המשתמשים. האם מדובר במכה ליצרנית מספר 2 בעולם ואיך זה ישפיע על הצרכנים שכבר קנו מכשירים?
עדיין לא ידוע האם המכשירים הבאים לא יכללו את מערכת אנדרואיד, שכן הצו של טראמפ אינו נוגע לרכיבים הפתוחים לשימוש הכלל. הדבר שעולה מכך, הוא שוואווי תוכל באופן עקרוני להמשיך ולהשתמש באנדרואיד במכשיריה, מכיוון שאנדרואיד היא מערכת קוד פתוח. 
לצד מערכת ההפעלה, גוגל גם מספקת ליצרניות שלל אפליקציות בפיתוחה, כמו ג'ימייל ודפדפן כרום - תחת רישיון מיוחד. כמו כן, גם אפליקציית החנות גוגל פליי היא יישום קנייני. המשמעות היא, שהסמארטפונים שוואווי תוכל למכור יהיו דומים לאלו הסינים - נטולי אפליקציות גוגל ואת מקומן ימלאו אפליקציות סיניות טובות למדי, כמעט בכל תחום, וחנות אפליקציות עשירה. עם זאת, אבל קשה להאמין שהלקוחות המערביים יסכימו להסתפק בהם. סוגיית העדכונים התכופים שגוגל נוהגת לשחרר נשארה פתוחה, אם כי החברה החייבה להמשיך להמשיך לדאוג לעדכונים מהסוג הזה. 

וואווי נערכה כאמור לתרחיש מהסוג הזה ובין היתר פיתחה מערכת הפעלה משלה, שטרם נחשפה במלואה. עם זאת, בתחום המחשבים ורשתות התקשורת היא תלויה בציוד המערבי. במידה ורכשתם מכשיר כזה אין מה לדאוג בטווח הקצר, שכן שירותי גוגל מותקנים על המכשירים שנרכשו או יירכשו בתקופה הקרובה. עם זאת, ייתכן וכדאי לשקול שנית רכישה של מכשירים כאלה, זאת מפני שטרם ידוע האם העדכונים העתידיים יגיעו מגוגל או דרך וואווי.