עשרות עורכי דין בכירים נפגשו הערב במשרדי עורכי דין גולדרפב זליגמן בתל אביב כדי למחות ולתאם עמדות נגד הכוונה המסתמנת של מפלגות הימין להגביל את הביקורת השיפוטית, לשנות את חוק החסינות עבור ראש הממשלה נתניהו, לערוך פוליטיזציה של מינוי שופטים לבית המשפט העליון ולפגוע בשומרי הסף. עורכי הדין הביעו תמיכה במערכת משפט "נקייה, מקצועית והוגנת".
 
צביקה בר נתן, שותף בגולדפרב זליגמן שיזם את הכינוס אמר בפתיחתו כי "ביומיום אנחנו מתחרים זה בזה, ומתמודדים זה מול זה, אבל הנה כולנו כאן. כולנו כאן כי מאחדת אותנו תחושה מוחשית של סכנה לשלטון החוק ולקיומה של ישראל כדמוקרטיה ליברלית. כולנו כאן כי אנחנו חשים תחושת דחיפות, וחשים ששלטון החוק נמצא על פי תהום. אנחנו מבינים שכמשפטנים חלה עלינו חובה מוגברת לשלטון החוק". בר נתן יצא עם מסר לפוליטיקאים ואמר "תצטרכו לעבור אותנו. ולא תעברו אותנו". 
 
עורך הדין אלי זוהר שייצג בעבר את אהוד אולמרט, אמר בכינוס החירום כי "אנחנו מוכנים להשבית את מערכת המשפט". בין הנוכחים בפגישה היה גם יושב הראש הזמני של לשכת עורכי הדין, אבי חימי, שקודמו בתפקיד היה אפי נוה, הנחשב לבן בריתה של איילת שקד בוועדה למינוי שופטים בטרם פרש ממנה בעקבות פרשת "מין תמורת מינוי". כמו כן, הגיע גם ציון אמיר, המתמודד על תפקיד יו"ר הלשכה.
 
חימי ואמיר הצטרפו בדבריהם לחשיבות הביקורת השיפוטית ולהתנגדות לצעדי הממשלה, אולם דבריהם שוסעו על ידי עורכי דין רבים שהביעו מורת רוח מהתנהלותם. 
 
עורכי הדין אמרו כי בכוונתם להקים ועד פעולה כנגד החקיקה הצפויה. לטענת נוכחים במפגש, "עולם המשפט לא ראה כינוס כזה מעולם. מדובר בשעת חירום. מאיימים לפגוע בגרעין הקשה של עולם המשפט, והמסר שלנו פשוט: גם במדינה שאין לה חוקה, לא הכל מותר. אנו צריכים לשמור על הדבק הבסיסי של ישראל כמדינת חוק".

נדרש לתת הצעות אופרטיביות. ציון אמיר. צילום: אבשלום ששוני

 
עורך הדין יורי נחושתן אמר כי "צריך לחשוב על דרכי פעולה משפטיות אופרטיביות כדי לעצור ולעכב את החקיקה המסוכנת הזו". עורך דין נוסף טען כי "בעניין הזה אין ימין שמאל. הרשות המבצעת מבקשת לדרוס את הרשות השופטת. תפקידנו להגן עליה".
 
כאשר דיבר עורך הדין אבי חימי נגד החקיקה, תקפו אותו הנוכחים בחדר על כך שאינו עושה דבר לטענתם. חימי, מנגד, התגאה בכך שקידם את מועמדות השופט דנציגר כנציג הלשכה של הוועדה למינוי שופטים. "צריך שופטים, מיטב האנשים, ולא פוליטיקאים כאלה ואחרים", אמר.
 
ציון אמיר אמר כי הוא "עומד נפעם מול ההתגייסות של מיטב המוחות. הלשכה שתקה במשך שנים מול המציאות הזו. הגוף הזה שותק גם עכשיו. לא צריך שאנחנו נפעל כפרטיזנים". הנוכחים בחדר דרשו שייתן הצעות אופרטיביות וציינו כי "כאן זה לא כנס בחירות".
 
‏עורך הדין אייל רוזוסבקי אמר כי יש תחושה שהממשלה מתכוונת ממש לעלות עם D9 על בית המשפט העליון. עו"ד גיורא ארגינסט אמר שהם מוכנים לשכב מתחת לכף של הd9 כדי למנוע את הרס בית המשפט העליון. 
 
עו"ד דורי קלגסבלד שייצג בעבר את ראש הממשלה נתניהו, אמר כי "לא יכול להיות שבגלל לאדם אחד (נתניהו, א"ג) יש בעיה, ישנו פה את כל המערכת המשפטית. לא יכול להיות שהכנסת לא תהיה כפופה לביקורת שיפוטית, כי אז הכנסת תוכל לחוקק שצריך להרוג את כולנו ולא נוכל להגיש עתירה נגד זה". 
 
עו"ד אלי זהר, שהגן בעבר בין היתר על אהוד אולמרט, הוסיף: "צריך להבהיר את זה לחברה שלא מבינה על מה אנחנו מדברים. הרעיון שהכנסת יכולה לחוקק חוק שיווציא אותנו להורג, בלי שיהיה לאן לערער, הוא מסר יותר חזק מכל המלים היפות שאנחנו מתייפייפים איתן בכל הזדמנות".